• Kimsan82

Vit sjal på bröllop?

Är bjuden på ett "kavaj" bröllop i sommar, har hittat en jättesöt knälång klänning i grönt, tänkte köra med guldskor och en kuvertväska i guld.
    Då känningen bara har smala axelband så jag skulle behöva en sjal, kollat lite på nätet men det e så svårt med mått tycket jag!d kan vara lagom? kan man ha en vit sjal? vet att man ju inte ska ha vit klänning men som tillbehör?

Tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Vit sjal på bröllop?
  • Kimsan82

Låter bra det

Vilka mått ca blir lagom? man vill ju inte täcka hela sig..

• Kimsan82

Ingen som har lite tips på var jag kan hitta en snygg sjal och vilka mått som är lagom??

• stinagreta

Men jag tycker absolut du kan ha en vit sjal om du vill, det är ju inte som hela din klänning är vit. Men varför inte en i guld så det passar till outfiten? Kanske lite virkad? Så man ser igenom.. det skulle vara fint.

Mått? Ingen aning, du får väl prova hur det ser ut. Kolla i affärer som säljer lite finare klänningar..

• vänat

Storlek på sjalen beror ju dels på hur stor man själv är över axlarna så gör som någon här skrev pröva dig fram.

Lycka till!

• Kimsan82

Tack för era svar..ska ut och jaga i affärerna!! Med måttband i högsta hugg, tänkte nämnligen försöka fynda sjal online

• Lilli77

Vitt gar val jattebra! Om det bara ar for att tacka axlarna sa skulle jag inte kopa en som ar jattestor men vad det ar for matt ar svart att saga...

parislisa.blogg.se/

Svar på tråden Vit sjal på bröllop?