• Spatula

Bristningar på magen, ONT!

Måste fråga om någon här har nåt bra tips eller så....för jag blir tokig! Har nu fått en hel del bristningar runt naveln och det ömmar och gör rent för jävligt ont rent utsagt...Smörjer som en stolle med feta krämer och det hjälper ju för stunden men det kommer tillbaka och gör lika ont igen. Finns det något mer man kan göra åt det eller är det bara att stå ut??? Har inte hört om någon mer som får ont där bristningarna sitter heller, ska man verkligen få det??

• Svar på tråden Bristningar på magen, ONT!
  • Carinamamma84

Det är klart man får bristningar men alla får inte det jag fick inga alls :)
    Men ta matolja o klia INTE.... det är normalt att få det.

• porslinsd0cka

Finns en Aloe vera kräm på apoteket, minns inte vad den hette.. men flaskan är genomskinlig och har ett grönt aloevera blad på framsidan, kostar typ 70:- om jag inte minns fel. Den lindrar mot klådan och obehagat man får på magen vid bristningar.

Annars kan det funka med barnolja, matolja, potatismjöl (funkade bäst av alla hemmkurer enl. mig!!), någon annan fet kräm typ helosan.. Det värsta du kan göra är att KLIA! :)

• porslinsd0cka

Kan även funka om du har magen"fri" så mycket som möjligt, alltså ingen tröja över så huden slipper irriteras av tröjan :)

• Vintersjäl

Jag fick väldigt mycket bristningar som kliade, sved och gjorde ont rent allmänt. Det enda som hjälpte liiite var att ha ett tajt bomullslinne över magen, det lindrade en aning.

• Spatula
    Svar på #2
    Hur gjorde du med potatismjölet menar du då?? Kanske jag som är trög bara :)
  • porslinsd0cka
    Spatula skrev 2008-05-22 21:07:11 följande:
    Svar på #2Hur gjorde du med potatismjölet menar du då?? Kanske jag som är trög bara :)
    hällde de över magen, och så tog jag på mig nån tajtare tröja så att mjölet skulle sitta kvar ochinte fara överallt. Hade klåda på benen också så där tog jag på mig långkalsonger och hällde mjöl i bysbenen ;)
  • ploppviola

Jodå många som får de..Men har du provat förberedelse olja? Finns bland hälsokost grejerna o vitamintbl på tex maxi

Jacob Isac Pontus:mina skatter
  • Wictooria
    porslinsd0cka skrev 2008-05-23 17:58:01 följande:
    hällde de över magen, och så tog jag på mig nån tajtare tröja så att mjölet skulle sitta kvar ochinte fara överallt. Hade klåda på benen också så där tog jag på mig långkalsonger och hällde mjöl i bysbenen ;)
    haha :D komiskt!
  • porslinsd0cka
    Wictooria skrev 2008-05-23 18:21:08 följande:
    haha :D komiskt!
    vad gör man inte i en situation av nöd? :p
  • Klotlisa

Sätt en eller flera tejpbitar över magen!

Fick tipset från min bm pga bristingar och ont pga musklerna som dragits isär och ömmar om magen. Nu går jag hela dagarna (och sover på nätterna med!) frystejpbitar över magen! På något sätt distraherar det nerverna eller nåt sånt vilket gör att det ondaste försvunnit för mig!

• Annixa

Jag har använt och använder weledas havandeskaps olja helt underbar hjälper för mig! luktar gott oxå =)

• Spatula
    Svar på #7
    Hahaha åh det där var dagens måste jag säga...Har sedan några dagar tillbaka fått världens mest irriterande klåda på mina ben så det blir nog till att prova på ditt tips imorron och se vad sambon säger om det :D Han lär ju garva ihjäl sej haha :D
Svar på tråden Bristningar på magen, ONT!