• HeddaBigBum

Någon som bloggar på blogspot.com?

Vi ska flytta utomlands och nu funderar jag på att börja blogga (mest för mina föräldrars skull). Jag har registrerat en blogg på blogspot.com, eftersom jag sett så många fina och kreativa bloggar där. Men jag förstår bara inte hur ni gör!

Hur får ni till sådär fina bakgrunder, men mönster och Gud vet allt. Jag lyckas bara med enfärgade...
    Och översta bilden på bloggen brukar vara så tjusiga med jättefina typsnitt. Var hittar man de typsnitten?

Finns det någon vänlig själ, som vill dela med sig av hemligheterna?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Någon som bloggar på blogspot.com?
  • LinaoMatilda

Jag har en blogg på blogspot.com. Nu är den inte speciellt tjusig, men jag har en bild i rubriken iaf. Den får du dit genom att ladda upp en bild där istället för rubriktexten. Och då kan du ju ha vilket typsnitt du vill. Hur man får bilder i bakgrunden vet jag inte, bara hur man ändrar färg.

Min blogg om du vill kika: smattochgotthoslina.blogspot.com

• HeddaBigBum

LinaoMatilda:
    Söt blogg!
    Nu var det ett tag den jag registrerade min blogg, men jag minns att jag fick hålla på jättelänge med att ändra storleken på min bild så den skulle passa pecis i ramen. Det måste ju finnas något enklare vis?
    Och typsnitt... jag har valt bland de som finns i mitt bildprogram (typ Paint Shop Pro). Är det där du hittade ditt. Ditt var fint och personligt...

Här är starten på min blogg... suck...
    livinginsd.blogspot.com/

• HeddaBigBum

Hmm... Nu har jag febrilt letat efter en blogg på blogspot.com, som har någon slags mönstrad bakgrund, men inte lyckats. Det kanske helt enkelt inte går... hmm...

• LinaoMatilda

Den bilden och rubriken är ju jättefin!
    Jag har faktiskt inte heller sett någon blogspot blogg med mönstrad bakgrund, förutom de som finns bland mallarna.

Tack för komplimangen om min blogg Typsnittet har jag hittat på datorn. Men det finns ju fler att lada hem från nätet. T.ex. på www.dafont.com

• HeddaBigBum

Jag har hittat en blog från blogspot som inte hade enfärgad bakgrund och det lät ganska komplicerat när hon förklarade hur hon fixat det. Så jag gav upp och öppnade en blogg på www.blog.com . Och där fanns ju t.o.m. mitt namn fortfarande tillgängligt. Så här blev det:
    heddas.blog.com/

Jag ska nog ändra bakgrundsbilden sen... snart. Jag hittade bilden på nätet och förstorade den för att den skulle täcka hela bakgrunden (vilket jag ser nu i efterhand att det egentligen inte gör), men resultat blev ju en suddig bild. Grr...
    Och sen ska jag trixa lite med placeringar, text och så. Men jag är ju helt sprillans ny i bloggvärlden, så... ja ja... det får duga för tillfället.

Men tack för era svar alla!!

• Lequisha

Oj vad fin den blev.
    Bloggen kommer du säkert ändra massor med gånger. Jag ändrar min en gång i veckan. Skulle egentligen vilja byta från blogspot men vill inte ha två boggar. Och jag tror inte det funkar att importera inlägg från en blogg till en annan så.

pucko73.blogspot.com

• TinkyWinky

jag vet hur man ändrar bakgrunden på blogspot.. ngn som vill veta så adda mig på msn eller skicka ett mejl. tyvärr ska jag åka bort imon o kommer inte hem förrän veckan där efter men ska försöka förklara så fort jag kan om ngn vill veta.
    om man vill ha en speciell färg som bakgrund så är det abra att gå och öppna paint och sen färga den bakgrunden den färg du vill ha sen ladda upp den på ex pixbox, sen ska du ta meny och länka till den här bilden. sen kopiera url:en och lägga in på ett ställe i din html mall på bloggen..

`·.¸.·´`·» Http://HeidiRomer.Blogspot.com
  • TinkyWinky

Hittar tyvärr ej det just nu elelr min blog den krånglar men ska försöka imon om jag hinner eller får det bli sen när jag kommer hem... ha en trevlig vecka :)

`·.¸.·´`·» Http://HeidiRomer.Blogspot.com
Svar på tråden Någon som bloggar på blogspot.com?