• SoFo89

Grå/Grönt hår!

Jag färgade mitt hår igår, var rätt blond och skulle försöka få till en lite varmare färg, guldblont helt enkelt. Men det gick helt åt skogen, mitt hår blev grå grönt och ser rätt dassigt ut
    Jag har fått för mig att man ska färga håret rött i sånna fall, men nu är ju frågan om jag måste färga det rött "på riktigt" eller kan färga det i en rödblond färg?

Jag ska till frisören i nästa vecka som tur är men det känns bra att veta lite vad jag har för möjligheter innan

ღSigne 071027ღ
  • Svar på tråden Grå/Grönt hår!
  • Mumin75

Jag råkade ut för nåt liknande nyligen men då hade jag haft i 2 blonderingar innan och mitt hår blev gult. Bestämde mig då för att färga det brunt istället och köpte en ljusbrun färg men då blev det ungefär som du beskriver... lite grönt o dassig brun färg (lite åt grått). Antagligen för att jag blonderat bort alla mina röda pigment. Så jag köpte iaf en toning (ville inte färga mer) som hette chokladbrun... den var lite åt det rödbruna hållet och håret blev skitsnyggt... har kört samma toning en gång till efter det och blev lika nöjd den gången...

• Mumin75

Oj, Såg nu att du skrivit guldblont... läste fel först o tyckte det stod guldbrunt... då kanske jag inte ska rekommendera chokladbrun färg eftersom du vill vara blond

• SoFo89

Grejen är den att jag ganska nyglien blivit blond igen eftersom jag är det egentligen och helst vill slippa färga håret i fortsättningen mer än slingor då och då (ja förutom just nu då).

ღSigne 071027ღ
  • Miffomorsan

Jag är naturligt blond och fick för mig att jag skulle ha brunt hår. Valde en hasselnötsbrun färg som blev grön/brun istället.
    Fick då rådet att tona det med en färg med röda pigment i och då försvann det gröna och det blev bara hasselnötsbrunt.
    Så kanske det räcker med en rödblon toning för att få bort det gröna även för dig.

Svar på tråden Grå/Grönt hår!