• Aprilbäbis

Nyfödd och darrar lite ibland som att han fryser, normalt??

Vet någon om det är normalt att nyfödda darrar till eller skakar till emellanåt? Precis som att han fryser?? Brukar de göra så? Jag har inget minnne av att våran andra son gjorde så.

• Svar på tråden Nyfödd och darrar lite ibland som att han fryser, normalt??
  • h81

jorå.. det har båda mina gjort... dessutom har mina båda haft små darrningar i underläppen, så folk har nog trott jag haft på dom alldeles för lite jämt

• Ann R

Mina har darrat till också....till slut med den första kom vi på att var när hon kissade

• suzolina

hmm mina båda har gjort det men kom att tänka på en viktig sak. har du haft graviditetsdiabets kan det vara ett dåligt tecken

• 0707

På BB sa barnmorskan till oss att det är ett tecken på att de behöver mat!

• Michaela83

båda mina barn gjorde så :)

Wilma -05 & Elwira -07
  • Aprilbäbis

Jo att det gör så när de kissar vet jag men jag tror inte det är det. Skönt att det verkar normalt! Jag har inte haft problem med graviditetsdiabetes så det vore konstigt om det vore något sådant.

Ni som svarade att era barn gjorde så, menade ni att det var när de kissa eller ibland ändå?

• Maja30

Sonen som idag är 3år har "darrat" i samband med att han kissar sedan han låg i magen. I början var jag orolig och inbillade mig alla möjliga hemskheter som epilepsil m.m.

De på MVC/BVC lugnade mig och förklarade att det är ett vanligt beteende främst hos pojkar när de kissar.

• Suskiv

Jodå så har mina tre gjort i samband med kissande. lillkillen på 15 månader gör det fortfarande ibland.

• Bobbenn

MIn dotter gör så och då åker armarna rakt upp och benen rakt ut

Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
  • vampyria2

Det är nog ingen fara, men min son hade lågt socker och fick så av det så ring och kolla vad de säger på sjukvårdsupplyssningen. Jag hade inte nån diabetes när jag var grvid men han hade lågt ändå

• Smurfanna

När nyfödda darrar beror det på blodsockerfall och att de måste äta. Om inte amningen kommit igång ska man enligt BB -sjuksköterskorna ge dem ersättning.

• LiamLancelot

Min gosse gjorde så (darrade) jätte ofta. Med underläppen oxå. Jag har inte haft problem med diabetes. Min gosse åt nästan varannan timme hela dygnet, så mat behövde han inte. Han darrade helt enkelt endå. Han är snart sju månader och glad och sprallig :)

• Pippiputti

Min son skakade till ofta på BB. Jag hade ju graviditetsdiabetes sista månaden av graviditeten. Men varje gång de kollade blodsockret så var det normalt. Men han fick tillägg några gånger och när amningen kom igång lite mera slutade han, då var han 5 - 6 dagar.

• Aprilbäbis

ok! Ja nu börjar amningen komma igång så jag hoppas det ger sig. Ett tag tänkte jag att han kanske har ont i magen för han drar ofta upp benen eller armarna samtidigt som han darrar till.

Snälla ni är som svarar!

• Garv

Skulle också gisa på lågt socker. Min dotter hade det när hon föddes. Akutsnittades så amningen kom inte i gång direkt. Men efter ersättning så blev det bättre.

Hoppas att det ger sig.

• Augusta83

Min son har ju oxå darrat på sin lilla läpp...men nu så vet man då varför...har aldrig tänkt på sambanden!

• Aprilbäbis

Det är faktiskt bättre nu! Han gör nästan inte så alls! Jätteskönt!

Svar på tråden Nyfödd och darrar lite ibland som att han fryser, normalt??