RFSU Graviditetstest, testa tidigt
Nån som provat det?
shop.rfsu.com/templates/ItemPopUpFrame.asp&itemid=2879&catid=17&image=/upload/buttons/SV/closewin.gif
Nån som provat det?
shop.rfsu.com/templates/ItemPopUpFrame.asp&itemid=2879&catid=17&image=/upload/buttons/SV/closewin.gif
Japp...tror dom funkar bra. Men jag tycker det verkar lite konstigt att man testa så kort efter ÄL (6 dagar) ägget har ju bara fäst hos en del gravida kvinnor så tidigt. men prova det kan ju visa plus. Är du många dagar innan BIM? Lycka till
Jag testade med rfsu 2 dagar innan bim inte minsta antydan till streck men med clearblue digital 2 dagar senare kom det fram Gravid nästan direkt i rutan
Jag har beställt och kommer absolut att prova.
Men det känns som man får ta det med en "nypa salt"
Kan det enbart köpas via nätet? Nån som vet?
MissMary
Fanns det tidiga att köpa där också?
Det tidiga från RFSU det som säger att man kan testa innan mensen..
Eller är det det vanliga testet man kan köpa i "butik"
Va bara så jag undrade...
Nu vet jag ju inte hur bra de tidiga är.. Men man får ta dessa med en nypa salt!
joo men den jag köpte på pressbyrån kunde man ta tidigt med så de kan du köpa där =)
Nja snarare 2 (eler 3 om man ska räkna den som försvinner under året)
Jag beställde då 2 st olika...
Men jag kan ha fel.
Den ena var testa tidigt 1 pack (lila)
den andra var 2 pack (röd)
Ja inte gör det något..
Var väl inte 100 % säker själv. Men det visar sej.
Har inte fått hem dessa ännu,
ska väl prova med det "tidiga" testet runt 21 - 22/6 tror jag.
(Ca 4-6 dagar innan BIM.)
Sedan om det mot förmodan inte kommer någon mens tänkte jag prova 26:e med det vanliga och kanske 29:e med det andra.
Så är det tänkt.
MEN som sagt. Men sen kan ju dyka upp också...
Som sagt jag vet inte hur pass bra detta tidiga test är så tar det med en nypa salt ändå!!!
Om du testar tidigt och får ett + så kan det väl bli minus sen om du får ett tidigt MF skulle jag tror men då bör du ju få en blödning också
Men jag undrar om ett plus ändå är ett plus?
Mina erfarenheter av detta test är inte positiva!
När vi höll på som värst under de åren vi inte lyckades bli gravida och sen fick flera mf och utomkved så testade jag nog alla test! En av dessa graviditeter med mf så testade jag med de "testa tidigt" testen, men de visade plus senare än 2 av de andra jag använde (tror de var från baby or not och cb). Sen har jag bara använt de från testlagret och när jag äntligen blev gravid med min dotter så plussade jag på ÄL+8-9 (minns inte exakt vilket av dem det var).
Däremot fick jag ytterst svaga streck på de testa tidigt testerna några gånger när jag inte varit gravid. Så min rekommendation är att testa med de vanliga, de visar oftast också tidigt. Allt handlar ju om hur snabbt ägget fäst och hur snabbt din kropp producerar hcg. Just det glömde ju berätta det... men när jag plussade några månader innan jag blev gravid med dottern (denna gång blev det mf) så plussade jag på dag 22 efter mensstart (vet för att jag började spraya på dag 21 inför IVF). Fick komma in på provtagning dels för att jag skulle genomgå IVF och dels för att jag under sommaren hade haft ett väldigt komplicerat utomkved och de trodde att jag inte hade någon passage i min enda kvarvarande äggledare heller. Då plussade jag på 2 test, svagt men man såg det ändå tydligt (alltså inte grått som spökstreck brukar vara) Och då hade jag hcg 10!!! Och som sagt var så visade 2 vanliga test positivt men ej testa tidigt!!!
Så det där att de vanliga testen visar plus vid hcg 25 stämmer inte, tror att man får ett starkt plus om man har minst 25...