• flärp

*Vi tycker att babysim verkar väldigt

Vi tycker att babysim verkar väldigt kul och vill verkligen prova. Men eftersom det finns minst tre olika ställen som håller på med det i Uppsala vore det intressant att veta om någon här har några (bra eller dåliga) erfarenheter av dessa.

De arrangörer vi hittat är:

Delfinen som håller till ute i Håga By, www.delfinen.net

Småbarnsimmet Linnéa som använder Samariterhemmet, Ackis & Fyrishov, www.linnea.se

Uppsala babysimförening som verkar använda Håga också, www.babysimma.nu

Tror mest på Delfinen och Linnea.

Tacksam för alla erfarenheter!

• Svar på tråden *Vi tycker att babysim verkar väldigt
  • Lyssus

Gick på Babysim i U-a när mina stora barn var små.
    Det var helt underbart, på den tiden höll vi till i hmm... nu glömde jag namnet på området... var ju iaf 15-18 år sen

Men babysim ska jag gå på även denna gång bara lilleman blir stor nog!

• Mia83

Vi går på delfinens babysim och jag kan varmt rekommendera dem!!!
    Vi valde dem för att de är mycket billigare än Linnea (som också verkade bra annars) och för att båda föräldrarna alltid får vara med i vattnet, vilket jag tycker är jätteviktigt.
    Har precis avslutat första kursen och längtar tills nästa börjar, har nog aldrig haft så kul förut och Nora blir helt salig så fort hon kommer in i omklädningsrummet och förstår vad som är på gång!

• Egina2

går på Linnéas babysim på Samariterhemmet.. har bara simmat en gång så har inte hunnit bilda ngn uppfattning om det än, får återkomma om nga ggr :)
    verkar bra iaf, hoppas det blir "mer" bara.. kändes lite för lite första ggn, men kanske var just för att d var första ggn.. får se..

• tanett

Har precis gått klart första kursen på Delfinens babysim. Passade inte oss särskilt bra då vi tyckte det gick lite fort fram. Amanda gillade inte att dyka.
    Har börjat på en sommarkurs på Fyrishov (Linneas babysim). Har några kompisar som har gått där med sina barn & dom har bara gott & säga.
    Har haft vår första lektion där & är mycket nöjd med den.

• Mia83

tanett: Men dyket är väl ändå frivilligt?

• tanett

Ja, dyket är frivilligt. Provade att göra det 2 gånger men hon gillade det inte. Gjorde inte det några fler gånger efter det.
    Men vi tycker efter samtal med kompisar att Linneas sim verkar har mer sammanhängande lektioner. Att dom förbereder barnet mer inför ett dyk. Lite mer lekar.

• Mia83

Ok...jag förstår.
    har en känsla av att det kan bero på vilken instruktör man har, för jag tycker definitivt att det har varit pedagogiskt uppbyggt och gått lagom fort fram.
    Å andra sidan så älskar Nora att dyka....tänk vad olika det kan vara!

• Egina2

vi ville att sonen skulle få prova på att dyka, men de gör inte d på första kursen på Linnéas babysim..blir på andra kursen.. är ju så fruktansvärt dyrt så vet inte om vi kommer gå fler än 2 kurser, beror på hur kul lillen tycker d é.

• flärp

Tackar för alla svar!

Undrar också när ni började med babysim. Verkar vara vanligast att man väntar till tre månaders ålder eller så? Eller? Vår lille är visserligen bara två veckor än, men misstänker att man måste boka upp möjligheten med visst förutseende...

• tanett

Amanda var 3 månader & 1 vecka när vi började. Var lite orolig att hon skulle vara för liten men det gick jättebra. Är nog bra att vara ute i god tid. Kan vara svårt att få kvällstiderna. Vi ville båda gå på babysimmet.
    Lycka till!! Hoppas ni hittar något sim som passar bra för er & bebisen.

• Lucky

Vi har gått på delfinen i hågaby och min skrutt(och jag) gillade det skarpt! Fortsättning följer i höst :)

• Alias

Vi babysimmar i Hågaby (har gjort det hela våren) och det fungerar jättebra! Grabben tycker att det är jättekul och vi med... Tror att man med fördel kan vänta tills bebisen är 3-4 månader innan man börjar, men det beror förstås på hur bebisen är (om den är motoriskt tidig i utvecklingen och orkar med mycket stimulans kan man ju börja tidigare - vi väntade tills Elias var drygt fyra månader och det var lagom för honom).

Svar på tråden *Vi tycker att babysim verkar väldigt