• Småkottarna

Kan man koka gröt på mussli?

Skulle koka gröt men havregrynen var slut! Undrar om någon gjort gröt på mussli? Det är ju massor med havregryn i tänkte jag så det kanske skulle gå?

• Svar på tråden Kan man koka gröt på mussli?
  • maria lintott

Ja, jag brukar göra det.
    Det blir bra, lite grövre liksom. Men lika gott

• Night Angel

prova!
    det kanske blir jättegott...

• Loris

Jag brukar blanda i musli i havregryn då jag gör gröt ibland.
    Så det borde nog gå med bara musli också men med andra propotioner, testa!

• Småkottarna

maria lintott skrev 2008-05-18 11:13:00 följande:

Ja, jag brukar göra det.Det blir bra, lite grövre liksom. Men lika gott
    använder du samma mått som till havregrynsgröt då?
  • bellanbus

Åh detta lät spännande

Kan man koka på musli med torkade frukter i också?

Hur mäter man upp?

• Småkottarna
    bellanbus skrev 2008-05-18 11:14:44 följande:
    Åh detta lät spännande Kan man koka på musli med torkade frukter i också?Hur mäter man upp?
    Det måste ju gå!
  • bellanbus
    Småkottarna skrev 2008-05-18 11:15:36 följande:
    Det måste ju gå!
    Ja eller hur , jag vet att havregrynsgröt med russin i är gott, så då borde ju detta med bli gott!
  • Småkottarna

Jag ska gå och testa nu. Barnen får hjälpa till och abgöra. Återkommer med svar!

• bellanbus
    Småkottarna skrev 2008-05-18 11:18:14 följande:
    Jag ska gå och testa nu. Barnen får hjälpa till och abgöra. Återkommer med svar!
    Ja jag vill veta hur det blev

Kom ihåg mått o sånt också nu
  • Småkottarna
    bellanbus skrev 2008-05-18 11:41:56 följande:
    Ja jag vill veta hur det blev Kom ihåg mått o sånt också nu
    Jag gjorde i micron. 2 dl vatten, 1 dl mussli och 1 krm salt. Det blev INTE gott ska jag berätta! Varken jag eller pojkarna tyckte om det. Inte ens med mängder jordgubbssylt i. Kanske det blir annorlunda om man gör det på spisen? I micron var det iaf inte gott. Havregrynsgröt gör jag alltid i micron och det blir jättegott men detta var inte lyckat.
  • MammaHela

Vi brukar göra gröt av musli, kommer inte ihåg vilket märke, men på det så står det recept på baksidan att koka gröt.

Men att göra det i mikron är INTE gott, måste kokas på spisen =)

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • bellanbus
    Småkottarna skrev 2008-05-18 13:16:22 följande:
    Jag gjorde i micron. 2 dl vatten, 1 dl mussli och 1 krm salt. Det blev INTE gott ska jag berätta! Varken jag eller pojkarna tyckte om det. Inte ens med mängder jordgubbssylt i. Kanske det blir annorlunda om man gör det på spisen? I micron var det iaf inte gott. Havregrynsgröt gör jag alltid i micron och det blir jättegott men detta var inte lyckat.
    [/citat]

Jag brukar med göra i micron...så synd , har gått o tänkt på detta hela dagen
    MammaHela skrev 2008-05-18 14:18:55 följande:
    [citat]
    Vi brukar göra gröt av musli, kommer inte ihåg vilket märke, men på det så står det recept på baksidan att koka gröt.Men att göra det i mikron är INTE gott, måste kokas på spisen =)
    Kan du inte kolla upp det?

Hmm, undra varför det blir sån skillnad av att koka på spisen, havregrynsgröt blir ju godare i micron tycker jag
  • Småkottarna

tycker också att havregrynsgröten blir godare i micron!

• MammaHela

och jag vägrar äta micrad gröt.. det blir skitsnuskigt

Så här kokas det havregrynsgröt på spisen (nästan) varje morgon =)

Jag TROR att det är Finax familje musli som det står recept på baksidan. har slut på det hemma och jag har inte kvar nått paket heller.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Nova, Viggo & Liv ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • bellanbus
    MammaHela skrev 2008-05-18 21:44:02 följande:
    och jag vägrar äta micrad gröt.. det blir skitsnuskigt Så här kokas det havregrynsgröt på spisen (nästan) varje morgon =)Jag TROR att det är Finax familje musli som det står recept på baksidan. har slut på det hemma och jag har inte kvar nått paket heller.
    Detta ska undersökas
  • Qwerty

Jag känner "myssligubben" som gör just myssli. Han och hans familj gör ofta gröt på den, men de är noga med att först lägga torrvaran i blöt i några timmar, eller till och med över natten. Sen kokar de som vanligt. Jag har ätit den och den blir riktigt god!

Svar på tråden Kan man koka gröt på mussli?