• Miiisa

Är det lättare att bli gravid direkt efter abort?

Är det lättare att bli gravid direkt efter abort? dvs ca 2 månader efter... Jag gjorde som sagt en abort för 7 veckor sedan ca och jag tror att jag är gravid igen...

• Svar på tråden Är det lättare att bli gravid direkt efter abort?
  • JooCee

dom säger ju att det är lättare att bli gravid efter ett missfall i alla fall, så det kanske är samma?

varför gjorde du en abort om du vill bli gravid?

• Miiisa
    Svar på #1
    Okej, men det borde ju vara samma för abort tycker man?? Gjorde en abort Pga missbildat barn...!! :/
  • bebisgalen

Jag vet inte men det borde väll vara samma sak, jag hade MA i Dec.
    Tog oss 3 månader att bli gravida, men nu efter MA så kämpar vi fortfarande. 6 månader i Juni.
    Tror det e en myt att det ska vara lättare.

• Miiisa
    Svar på #3
    Okej så det är bara slumpen för min del då kanske... Jag har ju graviditetstecken så som ömmande bröst och molande verk i livmodern... 5 dagar sen sen sista mens...!!
  • Karma86

Det är lättare, för att kroppen har ''förlorat något'' så gör kroppen istort sätt vad som helst för att få tillbaka fostret.

Gör ett gravtest. Det brukar ta 3-4 veckor efter abort för hormonerna att försvinna (dvs att ett grav test visar neg)

Har du tagit grav en månad efter abort? det brukar vara obligatoriskt

• Kya

en abort och ett missfall är ju samma sak för kroppen, fostret försvinner och helt plötsligt är man inte gravid längre.

och jo, jag har hört att man lättare blir gravid den första tiden efter en abort/ett missfall. så det är nog smart att göra ett grav-test

och grattis, om du är gravid igen

• Miiisa
    Svar på #6
    tack för svar :) nej jag har inte tagit ngt gravtest efteråt... men har inte kännt ngt under tiden efter aborten utan det har kommit nu dem senaste 3 dagarna... skönt att det är lättare att bli gravid direkt efter abort, det är ju det enda jag vill just nu, att ha ett +
  • Miiisa
    Svar på #7
    tack för svar :D men när ska man testa sig? För nu borde det ju visa neg, eftersom det bara är 3 dagar sen jag börja känna ngt... :)
  • Kya

man har du haft mens så borde det inte finnas några grav-hormoner kvar i kroppen, så det borde ínte ge ett felaktigt resultat av den gamla graviditeten.

spring iväg och köp ett gravtest

Svar på tråden Är det lättare att bli gravid direkt efter abort?