Känna livmordern i v 10?
Jag har hört att man ska kunna känna sin livmodern i v 10 om man ligger på rygg och känner vid blygdbenet... Jag har inte lyckats känna ngt, är det någon annan som gjort det`Och hur ska det kännas?
Jag har hört att man ska kunna känna sin livmodern i v 10 om man ligger på rygg och känner vid blygdbenet... Jag har inte lyckats känna ngt, är det någon annan som gjort det`Och hur ska det kännas?
vad jag har läst så är det inte förräns i vecka 13 man kanske kan känna sin livmoder....stod iaf det här på familjeliv under vecka 13.
Jag kan känna den när jag står upp. Kan kupa handen över den lite. Precis över benet.
Från och med vecka 9-10 skall de flesta kunna känna den, men det kan väl bero på lite hur man är byggd också, kan jag tänka mig. Jag kunde känna den i mitten av vecka 9. Låg på rygg och då kände man att det var hårt precis ovanför blygdbenet.
Jag känner inte ens min i v 34
Känner inte min än,e i v10,oxå hört att man brukar känns vid ca v12-13,men d e väl olika från person till person..
det beror väl på hur den är lutad fram/bak.. varför känna på den irriterar inte det?
sorry läste livmodertappen vet inte varför =) det e klart att det inte irriterar! hehe skyller på graviditeten..
Livmodern är väldigt mjuk och ska vara det fram till v. 12. Då går den oftast inte att känna. Om man har en livmoder som ligger upp mot magen mer än ner mot ryggen kan man känna den tidigare. Det sa min BM.
när jag vaknar på morgonen, ligger på ryggen och har inte varit på toa än så känner/ser jag en ganska stor klumpp vilken når halv vägs till navel... har undrat flera vecror nu vad kan det vara, bm påstor att det är en urinblåsa har dock inte sett eller kännt den, pratade vid tel.
någon som vet, känner likadant?
är i v. 14 nu
minns att livmodern när jag nu kände den var hård. men d e klart d borde ju va normalt att nåt av det andra "buktar ut" innan den kommit fram över benet ;) ja menar nåt måste väl flytta på sej när den växer där bakom?
Min kändes ganska tidigt sist.. men den var nog större än normalt eftersom d var 2 barn,men d visste jag ju inte då. trodde jag kände fel när den var högre än den borde i v 16.
Iaf så e dnog som nån sa tidigare väldigt olika hur den växer med. min mage såg jätteliten ut fast d va 2 i den o en kompis som väntade en hade större fast vi gått exakt lika länge, min växte mer uppåt först kändes d som o sen framåt. min moderkaka satt i framvägg om nu d har nån betydelse...
oj va ja skriver sorry..
Jag är inne i vecka 10 imorgon, jag tycker mig känna livmodern. Det känns lite hårdare typ över blygdbenet. Det känns likadant varesig jag är akut kissnödig eller precis kissat, så jag tror inte att det är urinblåsan. Trodde också det i början.