• skåne tjej

Letar efter hus med torn!

Jag och sambon går i husbyggar tankar, och vi vill helst bygga ett hus med torn.

Vilka hustillverkare har hus med torn i deras husprogram? de enda vi hittat är A-hus.

First God created man, then he had a better idea...
  • Svar på tråden Letar efter hus med torn!
  • skåne tjej
    nicke nyfiken76 skrev 2008-05-18 15:24:17 följande:
    Skoj att fler har dessa tankar. Vi har dock tänkt bygga ett torn själva.
    Visst är det läckert! jag har verkligen förälskat mig i dessa hus, har börjat så smått på egen hand att skissa på planlösning.
    Vi vill gärna ha en inglasad veranda eller dyl på samma sida som tornet. Men vi är rädda att det kanske ser för plottrigt ut?
    Har ni hittat något hus?
  • nicke nyfiken76

Vi har ett hus. Vi köpte en liten sutterängstuga på 41kvm. Nu har vi byggt ut 62kvm uppe. Det blev skitbra.

Men nu vill jag ha ett större kök, och sambon har gjort en ritning på ett torn. Det kommer att bli jätteläckert.

• skåne tjej
    nicke nyfiken76 skrev 2008-05-18 15:33:04 följande:
    Vi har ett hus. Vi köpte en liten sutterängstuga på 41kvm. Nu har vi byggt ut 62kvm uppe. Det blev skitbra.Men nu vill jag ha ett större kök, och sambon har gjort en ritning på ett torn. Det kommer att bli jätteläckert.
    Jaha vad spännande med något eget ritat. är din man snickare?
    vi har några vänner som byggde till ett torn på deras hus. Det blev jättefint, men det var en omständig procedur då det är mkt finsnickeri tydligen! sen tillkommer ju lite plåtarbete ochså.
  • nicke nyfiken76

Nä, han är inte snickare. Men han är väldigt händig. Vi fixade ju att bygga det andra (två sovrum, en hall, ett badrum, ett förråd och ett matrum) så nog tror jag att vi fixar ett torn också.

• kiron

Det är skit snyggt med torn, finns ett hus i Ängelholm, nybyggt! Jätte snyggt!

Hugo min 1åring!
  • skåne tjej
    kiron skrev 2008-05-18 16:39:33 följande:
    Det är skit snyggt med torn, finns ett hus i Ängelholm, nybyggt! Jätte snyggt! 
    Vet du vilket husföretag som byggt det?
  • skåne tjej

Har hittat ett helt underbart hus.
    http://www.lovsta-trahus.se/

klickade vidare på byggda hus, sedan 1 1/2 - 2 plans hus.
    huset är nästan länst ner på sidan och heter Lövsta sommen 1799.

• skåne tjej
    Grand Cru skrev 2008-05-18 16:56:35 följande:
    Håller med!! Det är verkligen snyggt. Jag undrar om det inte är ett Karlsson hus www.karlsonhus.nu/1/1.0.1.0/86/1/index.php
    Karlsonhus ligger nog i den övre prisklassen tror jag. men de verkar bygga väldigt fina och bra hus. så långt från älvsbyhus man kan komma
  • kiron

Tyvärr ingen aning,bara att det är snyggt!

Hugo min 1åring!
  • skåne tjej

*puffar*

Svar på tråden Letar efter hus med torn!