• Muppmamma

Ge mig hopp: Hur lång tid att bli frisk från bihåleinflammation?

Hur lång tid tar det att bli frisk från bihåleinflammation eller åtminstone bättre?

Är inne på min 3:e dag med Kåvepenin 2x2g per dag + nässpray. Sover mest hela dagar och mår asdåligt!

Är gravid i v 29.

När kan man känna sig liiiiiiiite bättre? Min man är borta på jobb (mormor avlastar med min 3-åring idag) men jag bävar för att att ens orka lämna och hämta på dagis imorgon.

SUCK vill vara FRISK!!!

• Svar på tråden Ge mig hopp: Hur lång tid att bli frisk från bihåleinflammation?
  • Tiptop

Jag brukar kunna drabbas av bihåleinflammation. Dessvärre så tar det rätt lång tid för mig att må bättre trots Kåvepenin a la hästkur... men efter en 4-5 dagar så brukar jag känna mig lite bättre ändå, men alldrig tidigare. Så håll ut, du är snart där!!

• voice

Fy stackare! hade mkt bihåleinflammationer förr. Har du feber som inte gått ner till imorgon hade jag konaktat läkaren igen. Ibland KAN det vara så att man behöver annan AB. Har du inte feber kan du ju avvakta. Tyvärr kan man ha ont ett tag, det är slemhinnorna som är svullna som gör skitont. Jag fick tipset av en ÖNH-läkare att ta Rhinocort Aqua också, det innehåller liiite cortison som sväller av slemhinnorna efter ett par dar så går det snabbare över- det funkar skitbra på mig! (Det är helt OK att ta under grav kortare perioder, det rör sig om så lite cortison). Snart mår du säkert bättre!!

Svar på tråden Ge mig hopp: Hur lång tid att bli frisk från bihåleinflammation?