• SaraUnderbara

Snabbt svar: Frakt o tullkostnad vid skeppning från forever.21.com (Canada)

Som rubriken lyder..
    Jag har suttit o letat fram lite kläder på sidan forever21.com, en sida från Canada.. men nu kom jag på att det kan bli riktigt dyrt med lite otur.
    Det står att frakten blir på 80$, och det kan jag leva med.. men kostar det något extra i tullkostnad utöver det? Är det verkligen hela 25% i moms?
    Spelar det någon roll om det skickas som "gift"?

Snabba svar tack då! :)

• Svar på tråden Snabbt svar: Frakt o tullkostnad vid skeppning från forever.21.com (Canada)
  • jummie

Om du kan få företaget att skriva "gift" på paketet så ska, enligt dom jag pratat med, du slippa tull osv.

• SaraUnderbara

Jo jag har läst att man kan slippa tullen, men måste man betala momsen?
    Hur håller de koll på det??

• jummie

Nä du ska slippa momsen oxå..så uppfattade jag det iaf. Som att inga andra kostnader tillkommer.

• Fru Indosaurie

varans värde ska stå på paketet, gåvor får man skicka om dom är värda under 500 kr.

nej du kan inte slippa tull och moms, om du inte har tur och dom inte granskar ditt paket förstås. Sen tillkommer även postens avgift.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • SaraUnderbara

Åh är det sant? Men då hänger det ju på att företaget verkligen skriver gift, annars står man där o får betala allt som allt 50% extra i pris.
    Har verkligen inte råd om det slutar så .. help. :P

• Fru Indosaurie
    SaraUnderbara skrev 2008-05-18 19:26:33 följande:
    Åh är det sant? Men då hänger det ju på att företaget verkligen skriver gift, annars står man där o får betala allt som allt 50% extra i pris.Har verkligen inte råd om det slutar så .. help. :P
    frågan är om det går igenom ändå, om företagets namn står på paketet.. antar att man får chansa
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • SaraUnderbara

Men om man yrkar på att det är en gift, från en kompis som har köpt genom företaget o skeppat över hit? :)

Svar på tråden Snabbt svar: Frakt o tullkostnad vid skeppning från forever.21.com (Canada)