• Im Fabulous

Blond/gul/orange men vill bli mörkblond, hur gör jag nu?

Om frisören inte är ett alternativ?

Hade tidigare mörkbrunt men har blekt håret nu. Det är ljust i hårbotten (eftersom att min naturliga hårfärg är ljus) och resten av håret är gul/orange.

Jag vill gärna få ett mellanblondt resultat eller mörkblondt resultat. Vad ska jag använda för färg? Vill ju undvika att håret blir typ grönt där det är som ljusast..

Hjälp tack!

• Svar på tråden Blond/gul/orange men vill bli mörkblond, hur gör jag nu?
  • Tattilie

Hej,om du är rädd för gröna toner så undvik alla ask-färger!

• Im Fabulous

Tack Tattilie!

Fler tips?

• getingmidja

Puffar, eftersom jag råkat ut för samma dumma grej idag...

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • getingmidja

Morgonpuff!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Linda1976

Varför är inte frisör ett alt?

Bleker du det mer riskerar du tuggummihår, men visst - chansa går För att vara på den säkra sidan hade jag nog färgat det i en neutral brun färg.

Men gillar du lite vardagsspänning så släng i en blekning till, typ Jane Hellen MOOD den som ljusar 4-6 nyanser. Låt den sitta i tills alla röda pigment är borta. Minst 40 min.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Det är därför det blivit orange förresten, du lät inte blekningen sitta i ordentligt. Alla bruna hår har röda pigment som måste blekas bort.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Im Fabulous
    Linda1976 skrev 2008-05-19 10:12:39 följande:
    Det är därför det blivit orange förresten, du lät inte blekningen sitta i ordentligt. Alla bruna hår har röda pigment som måste blekas bort.
    Jag har haft i 3 MOOD Ultrablond och 1 Poly L1+ Extreme.
    Mood's lät jag sitta i i en timma, POLY i 40 minuter (som förpackningen säger)

Frisör är inget alt för att jag ORKAR inte springa där tio gånger och göra slingor och tjaffs.

:P
Svar på tråden Blond/gul/orange men vill bli mörkblond, hur gör jag nu?