• 08Mars

Vattnig avföring

Min dotter är 7v och på senare tid (snart 1v) så har hennes avföring varit väldigt vattnig och med mycket luftbubblor. Hon får sempers magdroppar(började för 1v sedan) och minifom. Jag har ibland fått hjälpa henne med termometern då luft o avföring inte vill ut. Hon skriker inte ohämmat och har inte magknip (hänt någon gång). Jag märker ju att hon sväljer luft och att det kommer ut mycket luft både vid rapar och avföring.

Någon annan som känner igen detta med vattnig avföring?

Jag kanske borde nämna att jag kan se att två tänder är på väg i underkäken men att dessa inte brutit igenom ännu. Hon har inte någon feber. Äter jättebra och sover kanon.

• Svar på tråden Vattnig avföring
  • B Rus

Min son är drygt 8 v och har haft väldigt vattnig avföring hela tiden, oftast som nyponsoppa (tunn hemlagad :)) med lite prickar och gryn i. Bubblor... ja, de pruttar ju en del de små liven. Jag hjälper min kille genom att "pumpa" med hans knän mot sin mage. Han brukar tycka det är skönt att jag bara håller hans ben så mot magen en stund.
    Jag tycker att allt du beskriver låter helt normalt. Fast tänder redan... det hoppas jag du får vänta bra länge på ännu Förvånad

Mycket stolt mor till TIM 21/3 -08
  • Fam

Jag vet inget om varför du började med sempers magdroppar så du får ursäkta om jag är fel ute ... men min personliga erfarenhet (har två barn) är att avföringen kan se ut på massor av olika sätt och man ska inte försöka få den "normal" med mediciner och diverse huskuren om det inte är riktigt illa. Och om hon inte har ont och luften kommer ut genom munnen så är nog allt som det ska. Du skriver att hon äter o sover bra, vilket också är ett bra tecken.

• 08Mars

Tack för svaren!

Fam: Jag började med dropparna då hon hade magknip och inte kunde få ut gaserna o avföringen av sig själv. Hon kämpade och jag tyckte så synd om henne.

HannaNord: Absout, det får jag verkligen hoppas på. Tänderna dök upp för ca 1v sedan men ligger än så länge under ett tunnt hudlager och där hoppas jag de förblir.
    Jag gör precis som du med benen samt ger henne lite magmassage men det hjälper tyvärr inte så mycket!

• B Rus

Jag tror att det här är nåt som de flesta går igenom och man ska nog inte oroa sig så mycket. Det går över och under tiden får man hjälpa till så gott det går. Tim har blivit bättre senaste två veckorna.

Mycket stolt mor till TIM 21/3 -08
Svar på tråden Vattnig avföring