• Anonym (*)

Imovane?

Undrar hur länge effekten sitter i när man tagit imovane? jag ska börja jobba imorgon efter en längre tids sjukskrivning, har tagit imovane vid behov, och känner att jag måste ta det ikväll för att överhuvudtaget kunna somna. Men hur blir det imorgonbitti? KOmmer jag vara jättetrött då? Sitter det i länge? Förr har jag inte tänkt på det, eftersom jag inte behövt gå upp tidigt eller så. Någon som vet? Jag är så himla rädd och nervös inför imorgon med, måste verkligen få sova!

• Svar på tråden Imovane?
  • Anonym

jag tycker inte jag far "hang-over" av dem.

tycker du ska ta en. tror du blir mer trott om du ligger vaken och grubblar halva natten.
    ly

• Anonym (*)

ja jag oroar mig redan jättemycket inför morgondagen, men vill ju inte ha den effekten iheller att jag kommer vara dödstrött..men jag tar en iaf, viktigt att få sova. Önskar jag kunde släppa all oro. Så jobbigt

• catta78

Jag tar Imovane även när jag ska upp o jobba och det har inte vart ngt problem, så tycker nog du ska ta en så du får lite riktig sömn inför morgondagen.

• Anonym (*)

catta: Okej då gör jag det, och hoppas på att det ska gå bra på nya jobbet..är livrädd att jag ska misslyckas :(

• santanas

Imovane är en insomningstablett, inte en sovtablett. Alla reagerar ju olika men i teorin betyder det att du får hjälp att somna men sen får sova av dig själv. En del andra tabletter sover man på och de ger mer hang-over. Ta du en så du slipper ligga vaken och oroa dig för det är också en källa till hang-over dagen efter.

• Anonym (*)

Okej så effekten går ur kroppen efter ett tag? Har haft lite olika sovtabletter men aldrig imovane innan. Har bara haft dom ett kort tag.

• FredrikaMaria

Är det 5mg´s? Då kan du lätt ta en utan att få nån "baksmälla"...men två skulle jag nog inte ta.

• Anonym (Spöket)

Ta bara en halv om du är orolig, och se om du klarar dig på den.

• Trileia

Det är inte som Propavan och Theralen för de blir jag superbakis på. Imovane, Zopiklon och Stilnoct kan jag äta utan att bli bakis, och jag är VÄLDIGT känslig.

Anonym (*) skrev 2008-05-18 20:48:04 följande:

Okej så effekten går ur kroppen efter ett tag? Har haft lite olika sovtabletter men aldrig imovane innan. Har bara haft dom ett kort tag.
  • santanas

Imovane och Zopiclon är samma tablett och Stilnoct ingår också i den gruppen med insomningtabletter medan i alla fall Propavan är en sovtablett - vanlig till äldre Glad

• Anonym (*)

Tack för era svar. Jag tog en tablett igårkväll, fick sova hyggligt men dagen idag har varit hemsk. Var på nya jobbet (sommarjobb) för första gången. Jag fattar inte hur jag ska lära mig allt. Är på en bensinmack, sån med butik och mat o grejer. jag tackade ja enbart för att jag ville testa ngt nytt. Men efterdenna dagen verkar det hopplöst. Jag var gråtfärdig emellanåt. Fattar ju inget och fattar ännu mindre hur man ska kunna lära sig allt utantill. Kände mig helt blåst och dum i huvudet. Suck..hatar mig själv nu. Klarar fan inte av ens detta. Jag ska inte ha ett servicejobb, så är det bara. Men det är ju bättre än inget när man är arbetslös. Men hur ska jag stå ut!? snälla någon som har tips hur jag ska göra? JAg vill ju klara det men det verkar hur svårt som helst :(

• Trileia

Usch då, låter jättejobbigt. Hur länge jobbar du på dagarna? Och hur längesen var det du jobbade senast?

Anonym (*) skrev 2008-05-19 19:15:54 följande:

Tack för era svar. Jag tog en tablett igårkväll, fick sova hyggligt men dagen idag har varit hemsk. Var på nya jobbet (sommarjobb) för första gången. Jag fattar inte hur jag ska lära mig allt. Är på en bensinmack, sån med butik och mat o grejer. jag tackade ja enbart för att jag ville testa ngt nytt. Men efterdenna dagen verkar det hopplöst. Jag var gråtfärdig emellanåt. Fattar ju inget och fattar ännu mindre hur man ska kunna lära sig allt utantill. Kände mig helt blåst och dum i huvudet. Suck..hatar mig själv nu. Klarar fan inte av ens detta. Jag ska inte ha ett servicejobb, så är det bara. Men det är ju bättre än inget när man är arbetslös. Men hur ska jag stå ut!? snälla någon som har tips hur jag ska göra? JAg vill ju klara det men det verkar hur svårt som helst :(
  • Anonym (*)

Har varit sjukskriven en längre period efter ett missfall som tog mig väldigt hårt. Har även varit deprimerad förr pga andra saker. Har inte haft ett fast heltidsjobb på 2 år. Var timanställd förra sommaren men det var inte så många timmar i veckan. Vill ju såklart ha ett jobb och kunna klara av det till 100% med. men just nu känns det superjobbigt. För mycket att ta in med en gång..dessutom har jag nog inte det där serviceinriktade sättet som krävs. usch jag vet verkligen inte vad jag ska göra..ska jag säga som det är redan nu eller avvakta och se om det löser sig? Kändes inte bra idag, men kanske för tidigt efter en dag att avgöra det?

Svar på tråden Imovane?