• godisbjöörn

Skakkar alla små hundar? bla Whippet?

• Svar på tråden Skakkar alla små hundar? bla Whippet?
  • godisbjöörn

Tycker alla små hunder jag sett bara darrar gör dom de allihopa? eller är dom rädda eller fryser när de skakar sså?

• Pikaur

Nej, det gör de inte. Har en av mindre ras, och ända gången han skakar är vid upphetsning, t ex att han varit själv och jag kommer hem. Har även haft hand om en chihuahua och han skakade inte alls, oavsett.

• godisbjöörn

de hunar jag känner skakar helatiden...

• Pyris

Min lilla vovve skakar när hon tycker synd om sig själv.

• DaVinci
    Pyris skrev 2008-05-18 22:41:59 följande:
    Min lilla vovve skakar när hon tycker synd om sig själv.
    Haha, min också Hon är så söt då.
  • Russelltokan
    godisbjöörn skrev 2008-05-18 22:40:42 följande:
    de hunar jag känner skakar helatiden...
    Skakar de även när de sover?
  • Saniis

Vår hund skakar när hon blivit skrämd, tex när det åskar eller om om det smäller raketer ute. Hon skakar även när hon "tycker synd" om sig själv, tex efter att jag har duschat henne

• dellelgarin

jag har whippet, skulle dock inte kalla dem småhundar, de är ju mellan 45-50 cm höga..

Alla mina skakar vid upphetsning, typ jaga trasan, sedan har jag en som fryser lätt och skakar för att då hålla värmen.

Jag har det bra här på åkern
  • dellelgarin

den som skakar när hon fryser kan även skaka vid missnöje, om hon inte alls är bekväm men situtationen.

Jag har det bra här på åkern
  • Spacekotten

Har en liten Jack Russell och hon skakar både när hon fryser, är uppspelt eller osäker men verkligen inte hela tiden.

• skånetös78

Min Whippettjej skakar verkligen inte hela tiden, hon skakar när hon fryser eller är väldigt uppspelt, aldrig annars!

**Blivande Fru Nordström**
  • Knubbe12

Har samma uppfattning som många av ni andra angående Whippet (har haft en tik);

En Whippet är väl ändå en medelstor hund och min tik skakade ibland när det var kallt (ingen underull...) och av upphetsning, inte av rädsla och absolut inte hela tiden...

• ALJO

Har en gårdshund, hon är rena darrisen! Uppspelt, kall, nervös osv, medans min Grandis aldrig skakar, så visst måste det bero på storleken (däremot kan han skallra tänder när han är förväntansfull)

Svar på tråden Skakkar alla små hundar? bla Whippet?