Har du en motionscykel...?
Har du en motionscykel? är du nöjd med den? Vad kostade den och vilket märke är det? Som ni förstår funderar jag på att köpa en, men är orolig för att den skall kännas skranglig.
Har du en motionscykel? är du nöjd med den? Vad kostade den och vilket märke är det? Som ni förstår funderar jag på att köpa en, men är orolig för att den skall kännas skranglig.
Varför köper du inte en vanlig cykel? Roligare.
har en på vinden.. ända gången jag använde den var när jag hade gått över tiden med min son.. men han kom minsann inte u.. slöseri med pengar enligt min mening.
tar plats och samlar dam plus att det är tråkigt
Japp, jag har en Spartacus MAG2002. Kostnad vet jag inte, tror att den kostar mellan 2000 och 3000 kr. (Fick den som present, så jag vet inte exakt.)
Jag är supernöjd med den. Den är mycket stabil (tung) och flyttas lätt om man lutar den o rullar den på de små hjul som sitter i fram. Den har kaloriräknare, tidtagning, pulsmätare, kilometerräknare och hastighetsmätare. 8 st motstånd (växlar).
Den har jag tränat många mil på under ett par års tid eftersom det är svårt att komma iväg på träning med mina arbetstider.
Så vintersäsongen går den varm, till våren tar jag fram vanliga cykeln o cyklar till jobbet istället.
Planen för mig är väl mest att förena nytta(bränna lite) med nöje(titta på TV, som jag ändå gör på kvällen).
Okej. Annars är det ju skönt att cykla i sommarvädret.
Ingen mer?
puff
Vi har en Spartacus MAG1000, en föregångare till den som super puma skriver om. Har samma specifikationer som den förutom pulsmätare och hjul. Men den funkar bra att flytta på ändå. Vet inte vad den kostade heller, då vi fick överta den från mina föräldrar. Vi är nöjda, den är stabil och är ett bra sällskap till tvn.
Och numera vår enda chans till cykling, då båda våra cyklar blivit stulna, med en veckas mellanrum. Vad är oddsen för det?! haha!
Båda cyklarna...inte roligt.
För några år sedan köpte jag en motionscykel på Stadium som har varit superbra. Har använt den väldigt mycket och den är fortf. i nyskick! Den är stabil, har dator med kaloriräknare, distans, hastighet mm.. och möjlighet att ställa in motstånd! Enkel att förstå sig på. Cykeln köptes som sagt för 2-3 år sedan för en billig peng! 1100:- på kampanj! Men just exakt den modellen (Benefit sports 160) finns säkerligen inte kvar. Har dock sett liknande modeller runt tusenlappen på stadium som jag säkerligen tror uppfyller dina krav!
Nej verkligen inte! Nästa cykel för min del ska vara en skabbig ful sak som ingen vill stjäla..