Ni som ammar eller har ammat...
...fick era bebisar ont i magen om ni ätit sötningsmedel i någon form?
...fick era bebisar ont i magen om ni ätit sötningsmedel i någon form?
Nix.
Alma reagerade bara på rabarber.
Jag har också en Alma :) Hur reagerade hon på rabarber? Magont? Har hört att bebisar inte ska äta rabarber innan de är 1 år, men har inte hört om problem vid amning förut. Det är lite klurigt att komma fram till vad just ens egen bebis tål och inte tål :)
jag ammar nu och gar pa viktväktarna, vilket gör att jag ätit en del sötningsmedel, men har inte märkt nagot
Men har för mig att jag läst att det inte är sa bra att äta det när man ammar
måste fråga vad menar ni med sötningsmedel
jag la ner alla sötningsmedel från att vi plussade till att jag slutade amma.. men inte för att dottern kanske skulle reagera på det, utan främst för mitt egna samvete.
tänker lite så här att idag vet vi inte vad alla sötningmedel gör med kroppen på en längre sikt. jag menar idag ser man förändringar på mikrobiologisk nivå pga sötningsmedel som passerar våra kroppar och kommer ut i vattendrag.
så för att jag inte vill utsätta en liten ofödd och sen en lite större född bebis för dessa ämnen som vi inte VET ett dugg om (på längre sikt), så struntar jag i att äta/dricka dom.
hellre kör jag med vanligt socker nån gång i månaden, för det vet vi hur det påverkar oss och miljön..
det enda som dottern reagerade på var när jag åt jordgubbar.
lycka till
Jag äter inte sötningsmedel överhuvudtaget så långt som möjligt (vissa mediciner innehåller ju skiten, men annars går det att klara sig utan).
SÅ jag vet inte om mina barn skulle reagera på det. Ettan reagerade på Choklad. Tvåan och trean var mjölkallergiska så de reagerade på mjölk, trean även på ägg.
Jo, försöker klura ut vad som orsakar
det lättaste är att utesluta ett livmedel i ca 1-1,5 vecka och se om magontet går över..
hoppas du hittar anledningen till det onda..
ja.. min son hade magproblem i början.. jag drack mängder med saft och just fun light reagerade han starkt på.. bvc sa att det kan bero på det så jag slutade oh då slutade även magonten.. men sen märkte jag att han reagerade på all röd saft så vet inte om det va just för fun lights skull.. även cola light har han reagerat på första månaden, men nu kan jag dricka det ibland som tex ett glas till pizzan eller mcdonalds.. det är inga problem
Min lille har haft kolik så jag uteslöt helt i 3 mån: chocklad,mjölk,kryddor,vitlök,lök,kolsyrad dryck m.m. Nu efter koliken ( han är 4,5 mån) har han bara reagerat på när jag tog nån järntablett.