• Flickan och kråkan

Jobbig förlossning - present?

Hej hej!

Jag har en vän som för några dagar sedan fick en liten pojke efter en lång och jobbig förlossning med sugklocka m.m. Hon kommer hem från sjukhuset om 1-2 dagar och jag funderar på något till henne. Till barnet kommer de ju att få en massa saker ändå. Nu bor jag i andra delen av landet, annars hade såklart lagad mat varit det självklara, men nu vet jag inte riktigt.......

Ni som haft en jobbig förlossning, vad skulle ni uppskattat när ni kommit hem? Har lite idétorka

• Svar på tråden Jobbig förlossning - present?
  • Me o Mike

Hmm.. JAG ville nog bara ha saker till barnet.. Det är ju DET man behöver!

• Söderböna

En present jag hade uppskattat vore en bra skiva - gärna någon som man kan njuta av tillsammans med barnet. En lugn skiva som hjälper barnet att komma till ro (Leonard Cohen, Mozart osv beroende på smak...) eller en dansskiva när man vill ha fart och fläng (Metallica, Madonna osv beroende på smak).

Musik har både mamma och barn glädje av!

• Ms Kanga

Ett presentkort på en SPA-behandling eller liknande skulle jag uppskattat

• anneliesb

Något fint klädesplagg du kan skicka?

• Wilmis07

Jag uppskattade saker till bebisen,men blev oxå väldigt glad när mina föräldrar kom med en "mor-dotter" bukettGlad. Synd att du bor så långt bort annars är det som du själv säger att man uppskattar "praktisk"hjälp,iaf jag.Min syster hader storstädat hela lägenheten och bakat till oss när vi kom hem,sköntGlad 

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Flickan och kråkan

Tack, tack - jag har liksom snöat in på ätbara saker. Det var det jag ville ha efter min förlossning Saker till barnet kan ju också vara bra......fast inte kläder och mjukdjur, det får man av alla.

Fler tips tack!

• Sencha

Kanske en bra bok inläst på skiva? Finns ju myckt sånt att välja på nuförtiden. Funkar förmodligen bra att lyssna på under långa amningsstunder och liknande.

Son född 2004; BF 11 juli
  • Wilmis07
    Söderböna skrev 2008-05-19 08:42:03 följande:
    En present jag hade uppskattat vore en bra skiva - gärna någon som man kan njuta av tillsammans med barnet. En lugn skiva som hjälper barnet att komma till ro (Leonard Cohen, Mozart osv beroende på smak...) eller en dansskiva när man vill ha fart och fläng (Metallica, Madonna osv beroende på smak). Musik har både mamma och barn glädje av!
    Skiva var ju jättebra förslag!
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Sebbe Snutt

Jag fick en skiva som hette något i stil med "sånger till ditt barn". Det uppskattade jag.

Annars kan du kolla om det är något ställe i hennes närhet som har middagspresentkort. Praktiskt om de har hämtmat eller utkörning dock.

Gulligt av dig att tänka på henne. Den enda som tänkte på mig var tjej med cd-skivan och min förlossning lät liknande som din kompis. Synd tycker jag, mamman glöms bort efter förlossningen... Då är det bara bebis.

• MalinI
    Flickan och kråkan skrev 2008-05-19 08:49:11 följande:
    Tack, tack - jag har liksom snöat in på ätbara saker. Det var det jag ville ha efter min förlossning Saker till barnet kan ju också vara bra......fast inte kläder och mjukdjur, det får man av alla.Fler tips tack!
    vet inte vad det kostar, men man kan ju hyra in en kock som kommer hem och lagar mat hos en.

Jag fick blommor från jobbet som jag blev jätte glad över. Sen är det ju det där praktiska som man uppskattar mest, mat, städning osv.
    Mamma till Lucas, Nelly, Cim & BF28/8
Svar på tråden Jobbig förlossning - present?