• EnsammaMamma

Glidmedel när ni försöker bli gravida?

Jag har ett dilemma att jag alltid måste använda glidmedel då jag har sex. Läste igår på nätet att det inte är så bra när man försöker skaffa barn eftersom glidmedlet kan försvåra för spermierna att ta sig fram. Glidmedel använder jag för att jag har otroligt sköra slemhinnor och mitt egna "klet" är för tunt för att räcka till. Är det fler som har detta dilemma? Har någon några tips på vad man kan använda istället för glidmedel? Kan tillägga att jag haft kontakt med läkare men inget de rekomenderat har hjälpt. Tacksam för svar....

• Svar på tråden Glidmedel när ni försöker bli gravida?
  • Juice

Hmm.... har samma dilemma som dig, men blev gravid på första försöker ändå, trots glid. Har du försökt få barn länge?

• EnsammaMamma

Vi har försökt sedan i höstas, använder ÄL tester numer och äter Apiforce, har även PCO som kan försvåra möjligheterna till graviditet. Tack för länken ska kolla upp det.

• smurfen08

Jag blev gravid när vi använde klick. Men det slutade tyvärr i MA. Sedan försökte vi i 5mån efter det med både preeseed och klick utan resultat. Nu har vi haft uppehåll och ska på det igen

• Ain

Blev ocksa gravid när vi använde Klick. Pa första försöket. Miriam är nu 6 manader Lycka till!

• Amiracleoflove

vad är klick för någonting?

• Juice
    Svar på #6

Ett glidmedel...
  • Juice
    Svar på #5

Samma här ang klick och första försöket...lite roligt, vi har oxå miriam som namnförslag om de blir en tjej hehe...
  • trädis

man bör ju undvika glidmedel när man vill bli gravid! visst finns de som blir gravida ändå, men man bör ju vara medveten om att det KAN bidra till att miljön inte blir optimal för spermierna att simma i!

någon här har väl tipsat om preseed? det är väl det enda glidmedlet som har rätt "värden" för de små simmarna! så om du måste ha glidmedel, satsa på det istället!

Jag ska bli mamma i Juli - vad härligt det låter!!
Svar på tråden Glidmedel när ni försöker bli gravida?