• annie29

*Ja, inte jag då, utan stora killen

Ja, inte jag då, utan stora killen på 5 år har lyckas få trolldeg i håret!
    Eller trolldeg är det väl inte riktigt heller, utan en slags deg som man kan rulla till en boll,så blir det en studsboll,liknar väl tuggummi i formen.

Och jag får ej bort det,det gör ju ont när jag försöker,är det nån som har nåt knep?
    Har hört talas om att man ska lägga tuggummi på plagg i frysen, men jag kan ej stoppa in hela gubben i frysen ;)

Ja, vilka problem man har!!
    Annie

• Svar på tråden *Ja, inte jag då, utan stora killen
  • Callisto79

Torkar inte degen efter ett tag i luften? Då kanske det bara är att pilla bort den? Annars kanske försöka frysa den med hjälp av en frysklamp med en handduk runt? *spånar lite*

• Peztis

Det är väl sån där Duplo eller vad det heter (nä, det är ju lego ju!), trolldeg är salt, mjöl och vatten...

Kan du inte ta ett frysblock? Eller vad händer om du tar hårfönen och smälter det? Har ingen aaaaning, faktiskt...

Lycka till i alla fall!

• annie29

Nja, det torkar ej, utan det är väl lite "kladdigt" jämt!

Kanske får prova hårtorken o frysblock!

• Juniphé

Ren sprit kan ju smälta en del... eller bensin?

Annars är det nog saxen som gäller... och det är ju snart sommar så då kans det vara skönt med kort hår

• annie29

Hmm, han har precis klippt sig, så han är ju redan kortklippt!

• Mam05

Låter som studslera och då är mitt enda tipps KLIPP trist men jag tror det är enda sättet . Min kattunge fick det om halsen då han var liten och vi fick klippa bort allt hår kring halsen varpå kissen såg helt halshuggen ut stackarn.... Vet faktiskt inget som biter på studslera om det nu är det det är. "Rinner" det licksom ut och blir helt jämt i förpackningen då det får ligga en stund?

• annie29

Nej, de rinner ej,utan den kom som en platt modelllera typ.står att den innehåller metall.
    Men olja kanske jag ska prova!

• Mam05

Mja menar inte direkt rinner untan mer liksom jämnar ut sig av sig själv! Fanns "förr i tiden och hette då studslera. MEn pröva med olja, håller tummarna!!

• annie29

Ja, det kanske är studslera,ska gå och prova lite olja nu så får vi se!

• Peztis

Lacknafta, då! Det brukar ju lösa upp läbbiga klistermärken osv, mycket bättre än bensin eller aceton.

• annie29

Det funka alldeles utmärkt med olja,TACK!!

Svar på tråden *Ja, inte jag då, utan stora killen