• Tovetrollet

Locobase eller Miniderm??

Vilken skulle ni välja till en 6veckors bebis som är super torr om kinderna?? Vad är för o nackdelarna med båda?

• Svar på tråden Locobase eller Miniderm??
  • God Is A Girl

Locobase Repair är toppen! Den är för "mycket torr hud" som det står på tuben.
    Jättefet och superbra!

• God Is A Girl

Vår tös har eksem och är extremt torr och repair är det enda som funkar bra på henne..

• ludicrous

locobas är väldigt starkt, när dottern hade utslag så fick vi bara smörja med den tills det värsta lagt sej, i typ 2 dagar..

• Snart sommar

Finns två locobase. Vanliga locobase (gul tub) och locobase repair (röd tub).

Jag använder båda. Repair använder jag mest på mig själv faktiskt, men ibland får mina barn väldigt torra fläckar och då använder jag den dom första dagarna. Annars duger vanliga locobase alldeles utmärkt tycker jag.

• T x 3

Miniderm har jag utskrivet till mina små tjejer. Den är suverän.

• Wilowa

Om man behöver smörja mycket så ska man be att få pumpflaskor utskrivna och då löser sig problemet för vanlig Locobase finns inte på pumpflaska. Det finns en annan variant men den innehåller något som svider. Därför kör vi med Miniderm nu. Fast personligen föredrar jag Locobase i tub, men det blir alldeles för dyrt!

• Pe80

Har testat båda på vår lille skrutt. Locobase Repair funkade bäst, Miniderm räcker inte till på långa vägar...

• Snart sommar

Einstein: håller med om att locobasen inte är billig direkt, speciellt Repair. Hutlösa priser egentligen.

• Flickan och kråkan

Det beror ju helt på vad man behöver. Båda salvorna är bra, men i sitt sammanhang så att säga.

Är det riktigt torrt är locabase repair väldigt bra, eftersom den är riktigt fet och inte svider. är det riktigt torrt hjälper inte miniderm och dessutom kan den svida.

• Flickan och kråkan

Läste TS lite slarvigt. Till riktigt torra kinder, förmodligen eksem om det är lite rödknottrigt, absolut locabase repair.

• Tovetrollet

TACK för svaren. Har nu varit o köpt LOCOBASE REPAIR, och redan sen igår kväll har det gett resultat, gud så skönt för han.

Tur att det finns hjälp mot det mesta

Svar på tråden Locobase eller Miniderm??