• Mariaterese

jobba på cafe?? snabba svar tack!!

Hej! ska på intervju imorn för ett cafejobb.. har jobbat på fik innan min utbildning till undersköterska och tyckte det var kul.
    jag kan tillägga att jag är kopiöst trött på vården och allt vad det innebär och vill göra nåt annat..

En fråga bara.. vad kan man begära i lön.. vill ju helst inte förlora på att byta jobb...

• Svar på tråden jobba på cafe?? snabba svar tack!!
  • Tro på

Klart att du ska ta jobbet! du tyckte det var kul, och är trött på att jobba inom vården.
    Lönen kan jag inte mycket om men nån annan här kanske kan?!
    Lycka Till

• Pärlan81

Hej! Har du utbildning inom café så borde du kunna diskutera den. Inga bra ob tilllägg, inga lönehöjningar som är dugliga så lönen är ganska kass inom café och restaurang speciellt om man inte har yrkesutbildning eller ganska många års erfarenhet. Min jobbar kompis är över 30 och hon har inte bättre betalt än mig som är 23. Vi har ingen utbildning, fast nästa år får jag lönehöjning då jag har yrkeserfarenhet på 6 år. Jippiiii...eh not! Men om du tycker jobbet är kul så är det ju nästan värt att byta ett tag.
    Lycka till nu!

• Mariaterese

räknas att man är utbildad konditor från gymnasiet?

Pärlan lust o skriva vad du tjänar? du kan skicka privat om du vill, så jag vet vad jag ska gå på ungefär...

• Pärlan81

Ja det räknas. Jag tjänar inte mer än 87 kr i timmen.Det höjs det ju varje vår när facket förhandlar lönerna. Men det brukar inte bli mer än 1-2 kr. Vissst tjänar jag inte storkovan men jag har så det räcker. Man håller ju på att jobba upp sig fortfarande.

• Mariaterese

finns det några som vill svara idag? ska träffa den där kvinnan i eftermiddag!!

• Miss Tattoo

jag är utbildad gått hotell och restaurang och lönen ligger nu mellan 105-113 på de senaste jobben .
    jobbar på ett cafe/restaurang som kock/kallskänka nu tjänar 105 kr tim.

• Miss Tattoo

om du har gått konditor linje så har du en fördel !! tycker du minst ska ha runt 88-90 kr till en början iallafall om du ändå har erfarenhet som konditor ,har du jobbat med det innan,vad har du nu i lön inom vården ?

• ModerBlå

Hur gick interjuvn?*nyfiken*

• ModerBlå

Hur gick interjuvn?*nyfiken*

• Mariaterese

inge vidare.. hon hade en fast tjänst sa hon till mig i telefon.. hon verkade mkt intresserad men hon hade bara tisdagar och varannan helg... var jag ju inte så intresserad av direkt.. blev lite besviken...

• lena ekman

Ring hotell och restaurangfacket och fråga. de har listor på avtalsenlig lön och lägre än det ska du absolut inte gå.

• Naty

`jag vet inte vad du kan begärna för lön men jag jobbar extra på ett konditori o jag får 95kr/tim. Inte så där jätte mycket.. ,men det är ett jobb iaf. De som har fast jobb och har jobbat där i många många år tjänar bara 1 kr i tim mer än mig,

Svar på tråden jobba på cafe?? snabba svar tack!!