• tuttifrutti78

Citat/Ordspråk på smycke som present??

Hej, skulle vilja köpa ett personligt smycke till min Dotters underbara lågstadielärare. Tänkte försöka göra smycket mer pesronligt och minnesvärt genom ngn typ av citat eller ordspråk om kunskap eller lärare. Har även haft funderingar på ngt roligt citat fr Astrid Lindgrens figurer.

Skulle behöva hjälp med ngt fiffigt och lämpligt... Någon?

• Svar på tråden Citat/Ordspråk på smycke som present??
  • tidgod

kan inte komma på något att skriva mev vet att man kangravera in texti kristall halsband eller nyckelringar för bra priserpå
    www.3dkristall.se

• knyttetsmamma

Åh vilken fin idé!! *tänker*

• tuttifrutti78

puffar för en MASSAbra ideer...

• knyttetsmamma

Jag tänker fortfarande

När jag slutade grundskolan var jag en liten busa, men en av mina lärare nådde verkligen fram till mig. Min mamma köpte ett guldhänge med en pärla i och skrev "En liten pärla till en äkta pärla".

Ska fortsätta tänka!

• Mamma t Twins

wikipedia har massor av latinska ordspråk.
    Kanske inte latin direkt hänger ihop med lågstadiet förressten?...

• juni70

Du får ta chansen att se om alla härliga filmer så kanske du kommer på något.

• Lequisha

Det finns en sån tråd just med Astrid Lindgren citat. Ska se om jag hittar den.

• Solsaga

"Kunskap är näring för själen."
    "Lärdom är mer värt än guld."

Vad är det för smycke du ska ge henne? Lite nyfiken, lät som en härlig idé!

• tuttifrutti78

Solsaga.. där kom du med några jättefina tips!! De ska jag absolut ta i beaktande...Men kommer ni på fler saker så tar jag tacsamt emot . Har inte valt ut smycke än, ska ut och titta lite. Först hade jag funderingar på detta: www.lyckogram.se/
    Men ganska dyr för min ekonomi iaf... Men ska jag köpa ett annat smycke m gravyr så lär det väl hamna däromkring iaf?

• tuttifrutti78

Och Lequisha: Tack för tråden, jättesöta citat men hittade tyvärr inget passande till just detta

• Solsaga
    Svar på #11
    Åh, de är ju så fina! Jag har ett armband därifrån :)
    Om du ska ha ett halsband, så kanske det ska vara något kort citat bara. Du kan ju skriva något som för tankarna vidare till annat, som "fantasi och kunskap" (Albert Einstein sa något i stil med "Fantasi är viktigare än kunskap").
    Eller kanske något om läraren, som "fantastisk" eller "glädje". Då får det väl plats på ett armband också, om det inte är så långt.

Vanlig gravyr kostar också, men när man valt orden själv så blir det så personligt, ett minne för livet.
    tuttifrutti78 skrev 2008-05-22 12:04:09 följande:
    Solsaga.. där kom du med några jättefina tips!! De ska jag absolut ta i beaktande...Men kommer ni på fler saker så tar jag tacsamt emot. Har inte valt ut smycke än, ska ut och titta lite. Först hade jag funderingar på detta: www.lyckogram.se/Men ganska dyr för min ekonomi iaf... Men ska jag köpa ett annat smycke m gravyr så lär det väl hamna däromkring iaf?
Svar på tråden Citat/Ordspråk på smycke som present??