MegaMaxIna skrev 2008-05-20 20:41:59 följande:
Men gud, Det där har jag inte ens tänkt på! Man måste ju få tillbaka mensen för att kunna göra syskon! Och jag vill amma länge men ha barn tätt.. hur går det ihop? Får hoppas den kommer ändå.. iaf innan hon blir 1,5 år. Har ju "planerat" att bli gravid med nr 2 sept - nov 09 :-P
Därför vi drog ner rejält på amningen :0( Vi ville ha syskon jättetätt...sen fick vi ett barn som var tuttberoende ;0) och jag tänkte att det var dumt att satsa på nått man inte ännu har isf det barn man har, tänkte ge det tills han var 2år o sluta då om inte mensen kommit...men så fick jag mens just då, men nån ÄL hade jag inte fattar jag nu i efterhand...den kom ju inte förrän han var 2.5år o vi bara ammade max 1gång/dag.....men då blev jag gravid, så då kunde vi amma lite till ;0)
en tyckte jag ändå att han var stor o dax att sluta så vi drog ner o hans intresse svalnade när mjölken sinade....och nu i efterhand tycker jag att det är superbra med 3.5år mellan barnen :0) torplutten är ju både blöjfri sen länge, åker inte vagn o kan klä sig själv.....