• Anonym (lenis)

Tips mot irritation vid rakning!

Jag brukar raka bort allt i underlivet, men får tyvärr alltid massor med röda utslag o prickar vilket inte är speciellt snyggt .
    Jag vill inte vaxa pga smärtan, men tar gärna emot tips om hur jag ska göra för att få den där silkeslena muttan

• Svar på tråden Tips mot irritation vid rakning!
  • Anonym

undrar ja med så ja puffar på  lite-...*puff*

• dio

Aloe Vera gel. Finns ett företag som har hempartyn som säljer den.

• Anonym

Du kan prova att smörja med Mildison (apoteket).

• Sofis

Jag tror att det är viktigt att rakhyveln är så ren som möjligt också, så sprita den innan rakningen!

• Anonym (mestorakad)

Om du har steriliseringsgel till sexleksaker (jag har en som heter Invit) så kan du testa att smörja på den efter rakning. Det bränner som eld men hjälper. Jag testade själv efter att ha läst tips om det och tyckte det funkade kanon.

• Anonym (lenis)

jag har provat de flesta hyvlar på marknaden, brukar smörja in underlivet med intimcreme från apoteket efter rakningen osv..men det hjälper liksom inte. ser ju för tääskigt ut med en rödspräckt mutta liksom vill ju oxå ha en len o fin

• Anonym

Om du använder någon rakgel eller dyligt så kanske det är den du reagerar på i o med att underlivet är känsligt. Då kan du prova att ha hårbalsam när du rakar det använder jag o det funkar bra huden blir len o inga kliande fula prickar.

• Anonym

Tvätta dig först ordentligt där du ska raka, för att tvätta bort smuts och svett och sånt.
    Använd en REN och VASS rakhyvel... Se till att den är ren, gärna "spritad"
    Jag använder baby gel från Natusan när jag rakar, man rakar närmare och det svider inte som när man får upp raklödder i muttan *asg*
    Jag har sällan rakutslag och min sambo (som även rakar skallen) Gör på samma sätt

• Emelie Tt

Efter du har rakat, SKÖLJ MED ISKALLT VATTEN! Stänger hårsäckarna och gör så att bakterier inte tar sig in. Därefter (om man har lite tid och inte ska sexa på direkten) kan man först badda med alsolsprit och sen smröja in med lite zinkpasta.

• Anonym

Invit fungerar hur bra som helst! Svider som sjutton men de blir bra. Köpte den på ett sexparty.

• Anonym

Tips, köp sån gel som man använder som rengöring för sexleksaker/decinfektionsgel...skonsam och effektiv. Det rekomendererar dem alltid.

• Anonym

Du kan testa med vanlig barnolja.

Svar på tråden Tips mot irritation vid rakning!