• Mallan Z

Jätterädd!! Tappar otroligt mycket hår

Har en liten kille på 5 månader. Slutade amma när han va 4,5 månad. Tappar otroligt mycket hår och är verkligen jätterädd. Ska ringa läkare imorron men undrar om det är någon som är/har varit i samma sits? Hårbotten lyser igenom på sidorna. Nåt positivt är att det börjat växa ut i tinningarna för det är stubb. Nåt man ska äta som påskyndar det hela eller är det bara att vänta? Känns som jag ska tappa allt....

• Svar på tråden Jätterädd!! Tappar otroligt mycket hår
  • Bei Bei

Man tappar oftast mkt hår när man ammar/har ammat.

Jag har redan börjat tappa massor och min lilla kille är bara 2 veckor gammal.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • malla69

Samma här, har har tappat hår i 6 mån Förvånad

~~Julia sept -04 & Theo sept -07~~
  • Bebis Anna

när man är gravid så sväller hårrötterna och därför får man ofta tjockt hår under graviditeten, man tappar inte alls mkt.
    Men efter graviditeten så faller de jätte mkt, jag tappade massa hår någon månad efter förlossningen och sedan igen efter att jag slutade amma, medans vissa tappade en hel del någon månad efter förlossningen även fast dom ammade.

Det är väldigt trist.
    Kan du ha någon näringsbrist?
    Är du orolig så kan du så klart ringa läkaren, men dom gör nog inget förens om några månader, med tanke på att du vart gravid och ammat.

• Julmust

Jag tappade knappt ett hårstrå under graviditeten, men efter några månader trillade mycket av igen.

• Trasan0606

Och här faller mängder av också. Svarta långa hårstrån i heela lägenheten och när jag duschar så är det en hel peruk på golvet. Skitläskigt rent ut sagt....

Funderar på att ändra till kortare frilla för nu börjar det bli lite väl tunt. Hoppas det slutar någongång, skrutten är 5 mån nu och det började när han var 3 mån.

• mickii

hej!
    här är en till som tappar mycket hår...när jag vaknar ligger det hårstrån på kudden o överallt !
    det är normalt har jag hört...hormon omställningarna

• Venna

Jag tappade också jättemycket hår när dottern var ca 3 månader. Det ramlade av stora tussar varje dag och hårfästet blev över en cm högre och mycket av håret var bara korta strån blandat med det långa. Det såg inte klokt ut!

Min farmor gick oväntat bort ungefär samtidigt och jag läste heltid på högskolan också, så stress bidrog säkert till att det blev så extremt...

Men iallafall, nu efter snart två år så tycker jag att mitt hår börar bli någorlunda normalt igen Jag har iallafall inga kala fläckar eller korta strån som spretar ut!

• sofanda

Jag tappade också otroligt mycket hår när jag ammade. Gick till frisören och köpte schampoo och balsam som stoppar tillfälligt håravfall. Det fungerade jättebra!..."Kerastase specifiqe Bain Prévention", heter det. Testade ett annat först med något serum man skulle massera in i håtbotten, med det fungerade inte lika bra.

• Hnosse

Sofanda: Oj det måste jag testa nästa gång för jag var fullkommligt kal i två bäckar vid tinningarna, fick klippa mig ordentligt kort... jag är nog rätt ovanlig men absolut inte ensam... så var inte rädd det är normalt... det med

• juvel

Jag vet precis hur det känns... Jag tappade också OTROLIGT mycket hår, från det att min dotter var 3 månader. Hade stora nästan helt kala fläckar vid tinningarna... När min dotter blev 8 månader råkade jag läsa en artikel om Panto-3, ett vitamintillskott för hår, hud & naglar. Började med en gång och det hjälpte! Redan efter 2 veckor slutade jag tappa nästan helt. Panto-3 finns i hälsokostbutiken Life. Jag rekommenderar det verkligen. På köpet får du bättre hud & naglar också. Min dotter är nu 1 år och jag fortsätter att ta dem, fungerar idag som ett vanligt vitamintillskott.

• Nelkan

Det är helt normalt har jag hört. Min frissa sa att man oftast får mer och tjockare hår under graviditeten, men att man tappar det sedan. Jag har redan en kort frisyr, så jag märker inte så mycket att jag tappar hår.

• Mallan Z

Tack för alla svar!! Skönt att höra att man inte är ensam. Tack för tipsen. Ska genast iväg och köpa både schampoo och vitamintillskott och hoppas att det hjälper.

• joasia

ni som tappar hår, när började ni tappa håret? Mitt sitter ännu kvar, men jag undrar om jag är bortom farozonen...

• Ellepella

Jag började tappa hår när lillan var ca 5 månader.... tappade en MASSA hår. Det kom stora tussar. Som tur är har jag väldigt tjockt hår så det märks inte så mycket. Nu har det börjat avta lite (tappat i en månad).

• Fru annmi

Det är jättevanligt,det går över!

• MizzTez

Hjälp.. Jag vill inte tappa mitt hår igen.. Efter dottern blev jag jättekal och nu 5år senare så har jag fått en son och jättefint hår på köpet!! Mitt hår ville inte växa till sig förren jag blev gravid igen. Så nu känns det jätte trist när jag vet att det en vacker dag kommer ligga mer hår på kudden än vad det gör på skallen och naturligtvis kommer det stämma fint in på ett bröllop som vi ska på om jag tänker tidsmässigt.. Så jag kommer vara skinhead på mitt ex:s bröllop! Känns lockande..

Svar på tråden Jätterädd!! Tappar otroligt mycket hår