• SmaragdKattis

Eksjöhus del 2

Här kan vi diskutera våra projekt med Eksjöhus!

Själv bygger vi ett Lyckan Vinkel som beräknas komma vecka 26.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 20:19
    www.familjeliv.se/Hus-hem/Forum-5-166/m29958308.html Länken till del 1 av denna tråd.

• Svar på tråden Eksjöhus del 2
  • rockmind

Så bra, nu har jag hittat hit

På fredag ska vi till HTH-kök och göra våra val. Vi var först inne på att ha ett vitt kök, men nu lutar det mer mot ett ek-kök.

• Bellansmamma

I måndags började de med grunden för oss :)

vet nån när man måste välja de sista dvs kakel och tapeter??

• SmaragdKattis

Bellansmamma: Vad roligt! Själv fick vi beskedet igår att markarbetet är uppskjutet två veckor och de kommer då börja mån v 23 istället för denna vecka. Men husleveransen ligger fast iaf vilket är skönt.

Ingen aning om när det ska väljas, men det är väl det sista som görs i huset i princip så det borde vara på sluttampen nångång.

• Jess79

Bellansmamma: Vi valde vårat kakel knappt två månader innan inflytt, men vi köpte vårat själva och åkte med till huset. Plattsättaren frågade efter dem och då var det bara att sätta fart
    Målaren tog kontakt med oss när det var dags att gå igenom rum för rum vad det skulle vara för färg eller tapet överallt. Det var nog bara fyra eller fem veckor innan slutbesiktning.

Förresten vad kul att de har börjat med grunden.

• SmaragdKattis

Jess79: Vad har ni byggt för hus? Nöjda med allting fortfarande (Antar att ni redan flyttat in)?

• Jess79

Vi har byggt ett Lyckan funkis med vinkel. Vi är inte nöjda med snickaren (jag har skrivit lite om det i min blogg) men med Eksjöhus är vi jättenöjda.
    Vi är fortfarande jättenöjda med valet av hus för planlösningen trivs vi superbra med.

• rockmind

Igår gjorde vi våra tillval och fick in dem i orderspecifikationen, känns lite mer på riktigt nu :)
    Har ritat in huset och garaget på en tomtkarta också som ska skickas till Eksjöhus. Vi räknar med att kunna beställa huset i mitten av juni!

Är det nån av er som tänkt att bygga altan på baksidan? Hur stor och i vilken form isåfall?

• Alfonsina

Vi funderar på att bygga ett Lyckan Funkis med vinkel, var på Husknuten i Gbg idag och tittade. Jag kan tycka att rummen är väl små så också tvättstugan. Men den tomt vi har på gång kostar rätt mycket så det är en ekomisk fråga såklart.

Hur mycket kan man egentligen bestämma själv? Vad kostar tillval osv? Vi var på besök hos Eksjöhus i fredags men då hade vi i förhand sagt att vi var intresserade av Sandliden som är ett större och dyrare hus, Lyckan hittade vi kvällen innan så det blev inte så mycket prat om det... Men jag gillar planlösningen!

• SmaragdKattis

wadsby.foto-blogg.se

har lagt upp ett par bilder, men endast på tomten än så länge. fick besked från eksjöhus nu i veckan att huset kommer den 25/6 kl 07:00! så spännande!!

• rockmind

SmaragdKattis: Vad roligt att ni fått ett datum! Jag ska kika in på bloggen då och då och kolla in bygget. Är grunden klar nu då, eftersom huset kommer snart? Har svagt minne av att grunden ska vara klar nån månad innan huset börjar sättas upp, stämmer det?

Svar på tråden Eksjöhus del 2