• liin

Ni som lagt klickgolv!!!!???

Har ni plockat bort listerna eller satt rundstavslist utanför orginallisten?

Har pratat med någon som plockat bort listen, och några som satt på en rundstavslist. Men vad är vanligast??

Våra lister sitter som sten o har inte blivit borttagna en enda gång sen huset byggdes 83, dom sitter som sten...

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Svar på tråden Ni som lagt klickgolv!!!!???
  • snappi81

Vi plockade bort våra gamla, tyckte inte att det skulle se så roligt ut med nytt golv och gamla lister..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Mia83

Vi har bytt lister.
    Om ni ska ha de gamla kvar skulle jag rekommendera er att renovera dem innan ni lägger det nya golvet, för att slippa ha slitna lister till nytt fräscht golv.

• scharlotta

Vi tog också bort våra lister och satte dit nya.. men då satt de gamla knappt fast, så det var inga problem..

• liin

Listerrna här i huset är i jättebra skick så det känns lite onödigt att köpa nya men jag ska prata m sambon min haha

• Hägerbo

sitter dom gamla som attan så kanske de e närt å låta dom sitta kvar å bara lista mot sockeln.

era verkar juh sitta rätt hårt då kanske man bara har sönder dom, å då blir de juh nya iaf.. så prova å lätta på dom...

• skuttis2

Vi har svartamålade lister i hela vårt hus som är byggt 79. Det är inte särskilt snyggt. Så vi ska byta alla lister så småningom. Man ska väl ändå ta av listerna innan man lägger golvet o måla o slipa dom plant för att sedan sätta upp dem igen?
    Nya o snygga lister gör väldigt mycket men det är väldigt dyrt oxå.
    Om era lister är snygga så kanske det räcker med att måla dom. Vi måste iallafall byta våra hemska!

• Mia83
    skuttis2 skrev 2008-05-20 10:50:08 följande:
    Vi har svartamålade lister i hela vårt hus som är byggt 79. Det är inte särskilt snyggt. Så vi ska byta alla lister så småningom. Man ska väl ändå ta av listerna innan man lägger golvet o måla o slipa dom plant för att sedan sätta upp dem igen? Nya o snygga lister gör väldigt mycket men det är väldigt dyrt oxå. Om era lister är snygga så kanske det räcker med att måla dom. Vi måste iallafall byta våra hemska!
    Det är inga problem att slipa och måla dem på plats om man föredrar det. Har man bara rätt verktyg så. Personligen skulle jag aldrig bemöda mig med att slipa och måla alls, utan har bytt alla lister samtidigt som vi lagt nya golv. Visst kostar det lite, men jag anser inte att det handlar om så förskräckligt mycket pengar. Särskilt inte om man sätter det i perspektiv till den tid som går åt för att fixa de gamla listerna.
  • snuttP

Jag hade absolut satt nya lister. Tycker inte det ser bra ut annars.

• Miss Lau

Jag hade absolut tagit bort listerna och antingen fixat till dem eller köpt nya. Tycker det ser rätt b ut med rundstavar mot listen.

• liin

Finns det färdigmålade lister att köpa eller måste man köpa träfärgade o sen måla själv?

• Mia83
    liin skrev 2008-05-21 15:01:37 följande:
    Finns det färdigmålade lister att köpa eller måste man köpa träfärgade o sen måla själv?
    Det finns färdigmålade att köpa.
  • mrsbygg

ikea har billiga lister!
    vet iof inte om d är nått att ha, men d ska iaf vi köpa.

• principisessan

bodde i en lägenhet från 30-talet och de gick ju inte att ta bort de listerna.. sånadär fina höga gamla lister, men däremot så gick det att ta bort rundstavlisten som satt.. den var ju hyfsat fräsch så jag satte tillbaka den och köpte inte någon ny.

Svar på tråden Ni som lagt klickgolv!!!!???