• V P E

Det rycker i överarmen...

... flera gånger varje dag. Eller i muskeln längst upp i överarmen. På utsidan av den. Håller på kanske tio minuter varje gång. Försvinner. Kommer tillbaka... vad tusan är det?
    Muskelryckningar kan man väl ha, men det ger sig inte. Har varit så här över en månad...

Vad är det??

• Svar på tråden Det rycker i överarmen...
  • Haraaz

Vet inte, har fått samma sak i min handled upp till fingerspetsen. Är du gravid?

• V P E

nä, gravid är jag inte... jag blir skiträdd att det är nåt neurologiskt. Brukar inte vara lagd åt det hypokondriska hållet... men det här ger sig inte. Är du gravid?

• PappaJörgen

Känns det som om du skulle ha en puls som slår hårt som bara den i armen? Nästan som att man kan känna med andra handen att det rör sig?

• V P E
    PappaJörgen skrev 2008-05-19 23:00:18 följande:
    Känns det som om du skulle ha en puls som slår hårt som bara den i armen? Nästan som att man kan känna med andra handen att det rör sig?
    Nä... det rycker i muskeln... oregelbundet och det syns utanpå armen.
  • PappaJörgen

har hafft något liknande kommer typ en gång i månaden och över en dag med tio minuters mellanrum. jag tror att det är en nerv som spänner. Det gör inte ont va? Är du stressad av dig?

• V P E
    PappaJörgen skrev 2008-05-19 23:05:18 följande:
    har hafft något liknande kommer typ en gång i månaden och över en dag med tio minuters mellanrum. jag tror att det är en nerv som spänner. Det gör inte ont va? Är du stressad av dig?
    Två barn i huset. Stressad: Ja

Detta kommer varenda dag, oavsett om jag använt armen på nåt speciellt sätt eller inte... ont gör det inte. jag vill ju också att det bara ska vara en nerv som hoppar, men jag blir lite nojig. Skräcken är MS...
  • Haraaz

Jag är gravid i v 29, har massa nervryckningar men det hade jag innan graviditeten också, så det är normalt att ha och nog ingen fara.

• V P E

Haha... när man är gravid är ALLT normalt... du har nog rätt, det är säkert ingen fara, men jag blir störd på det. Det irriterar mig...

Haraaz skrev 2008-05-19 23:08:37 följande:
    Jag är gravid i v 29, har massa nervryckningar men det hade jag innan graviditeten också, så det är normalt att ha och nog ingen fara.
  • PappaJörgen

V P E skrev 2008-05-19 23:08:28 följande:

Två barn i huset. Stressad: Ja Detta kommer varenda dag, oavsett om jag använt armen på nåt speciellt sätt eller inte... ont gör det inte. jag vill ju också att det bara ska vara en nerv som hoppar, men jag blir lite nojig. Skräcken är MS...
    Okej men jag tror inte att du behöver vara orolig.
    Fast du kan ju söka upp läkare i allafall. För det värkar vara ganska irriterande med en arm som nervar sig.

Lycka till.
  • Haraaz

Jo men jag skrev ju även innan jag var gravid var det så, massa nervryckningar. Speciellt i ögonlocket. Sktstörigt. :/

• V P E
    PappaJörgen skrev 2008-05-19 23:11:37 följande:
    V P E skrev 2008-05-19 23:08:28 följande:
    Okej men jag tror inte att du behöver vara orolig. Fast du kan ju söka upp läkare i allafall. För det värkar vara ganska irriterande med en arm som nervar sig.Lycka till.
    Tack! Jag tror jag ska ringa husdoktorn och fråga...
  • V P E
    Haraaz skrev 2008-05-19 23:14:06 följande:
    Jo men jag skrev ju även innan jag var gravid var det så, massa nervryckningar. Speciellt i ögonlocket. Sktstörigt. :/
    Jo, det är störigt när det blir så i ögonen. Man tror att det ska synas massor, fast det gör det nog inte. Men det är irriterande...
  • Anonym

Jag får det när jag varit förkyld. Magnesiumtabletter, 2 st till kvällen brukar hjälpa.

Svar på tråden Det rycker i överarmen...