• mammatillmiranda

Ringsjal "BB-sling" nån med erfarenhet?

Hej! Har varit så sugen på att skaffa mig en bärsjal, och undrar nu om någon har provat denna?

Jag är väldigt smal, 45/163, kan detta vara ett problem?

Tack för tips!

Kram Nettan

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • Svar på tråden Ringsjal "BB-sling" nån med erfarenhet?
  • Googels

Jag har inte provat just den ringsjalen men har en annan, EllaRoo, och tycker den har varit väldigt bra. Hade en lång trikåsjal innan men tyckte det var för jobbigt att knyta den så i jämförelse är en ringsjal väldigt lätt att använda.

Tror inte det är något problem att du är smal, sjalen fördelar belastningen över hela ryggen så det är mycket lättare att bära barnet än om man inte har någon sjal.

Hur gammalt är ditt barn nu?
    Jag började med ringsjalen när dottern var ca 6 mån tror jag det var, hon är nu 15 mån och vi använder den fortfarande.

• mammatillmiranda

Dottern är 3 ½ månad snart, en riktig liten tjockis dock : D

Vilka positioner har du burit barnet i? har alla kännts bra?

vad ska man ha för kläder på bebisen i detta väder när man bär dem i sjalen?

Många frågor nu...

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • Googels

Jag har burit med henne på magen mest och nu när hon är lite större även på höften och det funkar bra så länge hon sitter still. Ibland blir hon lite otålig och vrider och skruvar på sig och då är det lite jobbigt men så länge hon sitter som hon ska är det så mycket bekvämare och enklare än att bara bära på armen. Som du förstår så tycket jag sjalen är en underbar uppfinning

När det gäller kläder så har jag haft på henne vad hon brukar ha i vanliga fall. Hon var inte så pigg på att sitta i vagnen ett tag när man var på stan så brukade sätta henne i sjalen istället och om vi var inne i ett köpcentrum så tar jag av jackan så att det inte ska bli för varmt.

Säg till om du har fler frågor

• alegria

jag har en bb sling och det är det bästa jag har skaffat.
    Dottern älskar att sitta där somnar nästan på en gång.
    Jag tror inte att det är något problem att du e smal en storlek passar ju alla man drar ju åt den så mycket man vill.
    Jag rekomenderar den varmt:)

Svar på tråden Ringsjal "BB-sling" nån med erfarenhet?