• Gustie

Skara sommarland, Funcity Varberg eller annat?

Vi tänkte försöka hitta på något kul med hela familjen i sommar.

Vi är fem personer, min man och jag, min mans två söner på 13 och 15 år och vår gemensamme son på 1,5 år.

Tanken var Skara Sommarland, är det någon som vet om det passar alla åldrar? Och hur är boendet, hade tänkt oss stuga eller lägenhet?

Det finns ju Funcity i Varberg också, är det något skoj?

Finns det något annat, på t ex Öland eller Gotland?

Nyckelordet är ju åldersskillnad....det ska ju helst passa alla åldrar. Men det viktigaste är nästan att de stora killarna har skoj, för den lille kan vi alltid roa på nåt sätt

• Svar på tråden Skara sommarland, Funcity Varberg eller annat?
  • malingotene

Vid skara sommarland har du stugby, även möjlighet att tälta, ställa husvagn.

Sommarland har mycket för hela familjen. Vattenparken har speciella områden för småbarn. Många av mina vänner med små barn åker dit, bor ca 2 mil därifrån.
    När jag var 13-15 var vi på sommarland varje dag o hade jätteroligt!

Prova en gång iaf!

• Gustie

Åh, det låter ju jättebra!
    Det känns som att stugorna är så himla små bara, om vädret inte är kanonbra ska det ju vara mysigt att kura ihop sig inomhus också....
    Någon som vet om stugorna och lägenheterna är mysiga?

Vi har inte möjlighet till camping och har ingen husvagn.

• hotten

jag å dottern skall blan, till skara sommarland (gubben jobbar hela sommaren), men blir bara en natt där, känns så himla trist med stugor utan egen toa å böket att bädda osv!!
    fanns tyvärr inga hotell nära (gångavstånd) uselt tycker jag!
    men campingen verkar ju ialllafall ligga bra till å till kvällsnöjet besöker vi travet..

• the devil wears CM

Fun City är jag otroligt dåligt, var där i somras. Tänk inte ens tanken att åka dit Skara, Liseberg och dylikt håller betydligt högre klass än FC.

• Gustie

Haraaz, Liseberg åker vi alltid till, minst en gång per år

Hotten, det är just det jag också tycker är sådär med Skara Sommarland, är inte mycket för att springa ut ur stugan mitt i natten t ex....
    Det finns ju lägenheter också som kanske har toaletterna på lite närmare håll, får väl kolla upp det också kanske.

Inga fler som har bott på sommarlands camping, i stugor eller lägenhet?

The devil, tack för tipset....

• fialisastina

Jag vet inte något om boendet men jag bor ganska nära Skara, och framförallt vattenlandet är ju väldigt väldigt roligt för yngre tonåringar, vattenrutschbanorna (skruven, fritt fall mm) är ganska häftiga. Barnbadlandet är också väldigt mysigt. Man åker till Skara för att bada o Liseberg för att åka karuseller....

• hotten

vi tar 2 dagar (en natt) skara sommarland, sedan 2 nätter göteborg med lisseberg, en kryssning till tyskland, å sedan 2 nätter köpenhamn å tivolit där för att avsluta med 2 nätter i sthlm å grönan mfl... Behöver jag säga att det är dottern (8år) som fått bestämma (handla kläder i tyskland å karuseller på alla andra ställen tydligen..), massor med tåg önskar hons sig så jag hoppas hon blir nöjd vi åker ju från luleå

• Gustie

fialisastina, ja, jag kan tänka mig att de kommer att gilla det...13-åringen blev överlycklig när han fick reda på att det fanns go-carts

hotten, låter som en trevlig resa. Synd om ni missar Weissenhäuser i Tyskland, ett mysigt badland dit vi kanske åker om det inte blir Skara.

zagas, tack för tipset, det ska jag absolut kolla upp!!

• D med N och A

Åååh, tack. Frågade just om stora ekeberg i egen tråd. Låter som att ni var nöjda då? Rent och fräscht? Bra frukost?

vargzaga skrev 2008-05-21 19:38:28 följande:
    www.stora-ekeberg.se/Här låg vi 2 nätter förra sommaren. Gångavstånd till skara sommarland och riktigt mysigt.
  • vargzaga

D med N och A skrev 2008-05-23 14:17:49 följande:

Åååh, tack. Frågade just om stora ekeberg i egen tråd. Låter som att ni var nöjda då? Rent och fräscht? Bra frukost?
    Frukosten var bra. Rent och fräscht...Barna tyckte det var jätteroligt...STORA ytor utomhus att röra sig på. Fanns grillar att använda bäst man ville ute....Vi återkommer mer än gärna dit fler gånger och en stor fördel att det är gångavstånd till Skara sommarland....
  • D med N och A

Tack igen! Ska bli jättekul att åka dit.
    Är ju lite läskigt att åka till "okända" ställen med tre barn. Men jag tror det blir bra då.

vargzaga skrev 2008-05-23 14:38:21 följande:
    D med N och A skrev 2008-05-23 14:17:49 följande:
    Frukosten var bra. Rent och fräscht...Barna tyckte det var jätteroligt...STORA ytor utomhus att röra sig på. Fanns grillar att använda bäst man ville ute....Vi återkommer mer än gärna dit fler gånger och en stor fördel att det är gångavstånd till Skara sommarland....
  • Hansarna

Vi bor precis vid Skara sommarland, och spenderar massa tid där på sommrarna.
    Men jag tycker inte det finns så mycket för större barn att göra.

• Laddad

Jag tycker att Skara sommarland har mycket för alla åldrar. De minsta har ju lekplatser och karuseller, när de blir större kan de börja leka med vattenaktiviterena och de riktigt sora har ju många vattenrutschbanor att åka.

Svar på tråden Skara sommarland, Funcity Varberg eller annat?