• Bong

Någon som åkt med Turkietresor?

Blev tipsad om www.turkietresor.se i en annan tråd, och efter en snabb koll kan jag bara konstatera att deras priser ligger minst tusen kronor under andra arrangörers.
    Hotellen ser jättefina ut!

Hur är det möjligt?

Någon som har rest med dem?

• Svar på tråden Någon som åkt med Turkietresor?
  • coolchick

Blev också helt exhalterad när jag hittade deras sida. Surfade runt och hittade den ena tokbilliga resan efter den andra. Vi hade nästan spikat en resa med dem, när jag plötsligt läste det finstilta.

Vad jag kunde förstå så fanns det inget som hette avbeställningsskydd. Om man av någon anledning inte kan åka får man inga pengar tillbaka.
    Där ringde varningsklockan för oss, och vi valde att boka en resa med ett av de "vanliga" resebolagen istället.

Tyckte det var för mycket som inte kändes helt 100, och då vill man ju inte chansa. Inga pengar tillbaka är helt sjukt. Särskilt om man reser med barn, då kan ju vad som helst hända både före och under resan.

• Bong

Jodå, de har avbeställningsskydd! Har också läst det finstilta noga och jag kan inte hitta något som skiljer dem från de "stora" bolagen.

(Har faktiskt vågat oss på att boka en resa med dem... )-

Sååå, fortfarande ingen som rest med dem?

• C Karlsson

dock e transfern ganska dyr med dom..:(

• Carooline85

Transfer t/r 170 kr per person tycker inte ja e så farligt. Vi åker fredagen den 27 juni med turkiet resor och detta är första gången ja åker till turkiet men ser fram emot det. Någon mer som ska åka nu snart? Vi åker ifrån norrköping.

• Bong

Tyckte inte heller att 170:- var så farligt... Åkte med Ving i april och då kostade det 150:-.

Carooline85: Vart ska ni åka?

Vi åker från Norrköping den 25 juli, till Kemer. Lääängtar!

• Carooline85

Vi har tagit en Ospecificerad resa så vi får se vart vi hamnar. Är det första gånger du åker? Skönt går på semester på fredag och planet lyfter sen vid 22 tiden på kvällen. Hur mycket fick ni betala?

• Bong

Ja, första gången med Turkietresor, men det blir fjärde gången till Turkiet. Har bara varit i Alanya och Marmaris förut.

Vi ska bo på ett hotell som heter Viking Apart. Det såg jättefint ut, hoppas bilderna stämmer bara... Är bara ute efter lugn och ro. Sol, bad och yatzy på balkongen!

Såg att de höjt priserna ordentligt men när vi bokade var grundpriset 3698:- per person.

• Carooline85

Men det har varit bra iaf? Vi fick betala 6300 för två personer 2 veckor och då e transfern inräknad med. Tycket inte alls att det var farligt. Vi e med bara ute efter lugn och ro, få slippa sverigen och all blåst vi har haft den senaste tiden hehe. Tror och hoppas på att det här kommer att bli en kanon resa. Hoppas bara på att alla fickpengar kommer att räcka nu, har med visa koret ifall pengarna skulle ta slut hehe.

• Bong

Det var ett riktigt bra pris! Vi funderade på att vänta och ta en sista minuten också, men med tanke på vädret den sista tiden och att det är jättestort tryck i slutet av juli så bestämde vi oss för att boka..
    Tycker jättemycket om Marmaris, har varit där två gånger.
    Som det känns nu vill jag aldrig mer åka till Alanya, men man ska aldrig säga aldrig.

Hur mycket fickpengar ska du ta med dig?

• Carooline85

Jo eller hur, alla sista minuten i slutet på juli har väll redan gått nu. Vi har med oss ca 8000 kr. Folk som man pratat med säger att det ska räcka. Vi har sagt att vi väntar med shoppingen tills i slutet av semestern så man klarar sig med mat och lite turist rundor hehe. Ni då? Hur länge skulle ni vara borta?

Svar på tråden Någon som åkt med Turkietresor?