Håller nog med Eisa, till en början gillade jag Mias bok men nu inser jag att den inte e bra trots allt. Det är vad jag tycker, för mig funkade den inte så att säga.
Däremot nåt som funkar för mig är att gå i terapi. Du skriver att du gått i terapi i omgångar, vad för terapi då??
Själv så går jag i psykodynamsik psykoterapi sedan 3 månader och först nu börjat jag inse saker o ting och snacka om att en förändring håller på att ske, för varje vecka som går så böjar jag inse saker o ting och förstå mera om mig själv - det e grymt häftigt men samtdigt väldigtjobbigt, det e mkt känslor som kommer upp, både jobbiga o härliga.
Tidigare harjag gått i KBT, ätit antidepperssiva, läst alla självhjälpsböcker som går at läsa(nästan iallfall), bantat i flera omgångar, ja testat allt som ska få mig att må bättre....allt jag ville var att lev ett harmoniskt liv och vara nöjd med mig själv.
Och först nu, första gången på 10 år så börjar jag hitta tillbaka till mig själv. Kan låte som värsta blajsnacket men för mig är det verkligen så, nu börjat livet kännas fantastikst igen....
Lycka till
P.s som sagt, allt börjar inifrån, inifrån en själv. Därför måste man ta reda på VEM ÄR JAG, vad är mina verkligena tankar o känslor, vad är mina behov, vad är mina önskningar...o oftast kan man behöva hjälp utifrån för mår man dåligt o e förvirrad så vet man oftast inte vart man ska börja