• Anonym

Framfall och ny partner. hur sjutsingen förklarar man det?

Jag har träffat en person som jag gärna vill gå lite längre med.

problemet är att jag sedan länge, har framfall.

Hur sjuton förklarar man det på ett snygg sätt?

• Svar på tråden Framfall och ny partner. hur sjutsingen förklarar man det?
  • Familj Amstaff

vad e framfall? ursäkta om ja blir idiotförklarad men har aldrig hört d innan blevl ite nyfiken bara..

• Anonym
    Familj Amstaff skrev 2008-05-20 12:10:37 följande:
    vad e framfall? ursäkta om ja blir idiotförklarad men har aldrig hört d innan blevl ite nyfiken bara..
    nejdå, klart du har rätt att fråga.. viste själv inte vad det var förut så

framfall är när främme, bakre livmoderväggen har sjunkigt ner och ev buktar ut vid slidöppningen.
    Man kan även få så att hela livmodern sjunker ner och livmodertappen åker långt ner och ev även ut genom slidöppningen.

Är rätt vanligt att man får någon form av mild framfall efter att ha varit gravid, då musklerna är ur form.
    Men med stigande ålder så blir det även då vanligare.

Som tur är kan man träna bort det oftast, annars får man operera, har man otur kan en operation innebära att man får ta bort hela livmodern men det är enormt sällan.
  • Anonym

Ska du inte få hjälp med framfallet då?

• Anonym

Tja du får väl helt enkelt berätta och förklara vad det är och vad det innebär. Var konkret samtidigt som du är personlig.

Jag hörde att om man har framfall så var bästa behandlingen för att träna underlivet att ha sex.

Hoppas din tilltänkta partner är förstående och att ni får det fint ihop.

lycka till

• Anonym

Men om man har framfall... gör det inte ont om man har sex då..??

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-20 12:20:12 följande:
    Ska du inte få hjälp med framfallet då?

Till att börja med, så ska jag träna för att stärka upp bäckenbottsmuskelaturen..

Vilket jag hållt på med i över ett år, men dom vill att jag ska fortsätta ca 1år till, då det kan ta lång tid innan man får resultat.

Förhoppningsvis ska jag väll hitta en ny partner inom ett år

Jag fick mitt senaste barn för 3år sedan.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-20 12:20:25 följande:
    Tja du får väl helt enkelt berätta och förklara vad det är och vad det innebär. Var konkret samtidigt som du är personlig.Jag hörde att om man har framfall så var bästa behandlingen för att träna underlivet att ha sex. Hoppas din tilltänkta partner är förstående och att ni får det fint ihop.lycka till
    eftersom orgasm gör att man kniper med knipmusklerna och man kan knipa när kuken är i en
    Anonym skrev 2008-05-20 12:22:10 följande:
    Men om man har framfall... gör det inte ont om man har sex då..??

Det är olika, beroende på vilken typ och grad av framfall man har.

Jag har ju inte så mycket i läkarterm eller hur man ska förklara.. min livmodertapp händer inte utanför.. utan bara längre ner.

Jag får ont runt mens, då livmodertappen är hård eftersom den trycks uppåt när jag har sex, så gör det lite ont efter sex då.

jag är ungefär lika djup som mitt pekfinger pg av mitt framfall, och min livmodertapp sitter bara någon cm från öppningen... men slidan är som tur är inte omöjlig utan sex kan jag ha ändå. bara det att det hela trycks in i mej! låter nog läskigare än vad det är.

• Janneman

VArför inte köpa en dildo med perfekt passform och gå omkring med på dagarna? Jag kanske är en idiot men det låter som det skulle kunna funka. Då trycks ju allt tillbaka på plats samtidigt som du får något att knipa om.

• Anonym
    Janneman skrev 2008-05-20 12:54:49 följande:
    VArför inte köpa en dildo med perfekt passform och gå omkring med på dagarna? Jag kanske är en idiot men det låter som det skulle kunna funka. Då trycks ju allt tillbaka på plats samtidigt som du får något att knipa om.
    Jag har knipkulor i hela dagarna... räcker inte det?
  • Janneman
    Anonym skrev 2008-05-20 13:12:07 följande:
    Jag har knipkulor i hela dagarna... räcker inte det?
    Är dom stora nog då att trycka tillbaka livmodern?
    Ett större föremål borde funka bättre, tror jag. Men som sagt jag kanske är helt ute och reser.
Svar på tråden Framfall och ny partner. hur sjutsingen förklarar man det?