• jagäraf

Rädda trasig nagel?

Har så fina, långa naglar men nu har en fått två sprickor som inte går att fila bort. Finns det något sätt att rädda nageln, typ nåt lim eller liknande? Annars måste jag klippa ned den och nio långa och en kort nagel... nej, då ryker alla!

• Svar på tråden Rädda trasig nagel?
  • Nyfiken gul

jag brukar stryka på ofärgat nagellack och låta nageln växa till sig lite till så kan man senare klippa bort det fnasiga/dåliga och fila till nageln så blir den som ny igen.

• Pansarhamster

Testa Trind Nail Repair

Fungerar kanon!

• jagäraf

Jag har vanligt nagellack på men sprickorna går upp i alla fall, så att säga. Minns när jag var ung fanns det någon form av lim och som en liten duk man kunde pilla över sprickan, tänkte att det kanske kommit nåt mer modernt nu typ 30 år senare .

Nåja, det är ju inte hela världen, jag får väl klippa ned dem allihop. Fast det är synd, har dem just nu lackade i "metallicblått". Jag tycker det ser jätteläckert ut fast jag vet inte vad andra säger - jag är ju nästan femtio!

• jagäraf
    Pansarhamster skrev 2008-05-20 13:29:42 följande:
    Testa Trind Nail RepairFungerar kanon!
    Okej! Var hittar jag sånt? Varuhus?
  • jagäraf

Kan berätta att jag köpte nagellim (Depend) på Åhlens för 40 kr. Hoppas nu nageln håller ett tag till.

• Linda1976
    jagäraf skrev 2008-05-20 19:15:08 följande:
    Kan berätta att jag köpte nagellim (Depend) på Åhlens för 40 kr. Hoppas nu nageln håller ett tag till.
    Det är det bästa - det använder jag alltid om en nagel delar sig i sidan.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Pansarhamster

Trind finns hos Åhlens o Kicks.

Kostar 150 kr men helt klart värt det!

Svar på tråden Rädda trasig nagel?