• aktuelle

vad kostar ekeforshus "ekonomen" ungefär?

Någon som har byggt ett sådant som kan berätta lite.. letar nämligen ett alternativ till älvsbyhus billiga hus, men med platta på mark istället för torpargrund..

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Svar på tråden vad kostar ekeforshus "ekonomen" ungefär?
  • aktuelle

men är det ens i samma prisklass som älvsbyhus? står inga ca priser där heller.

Flikkan3 skrev 2008-05-20 13:28:43 följande:
    www.kvalitetshus.se har hus på platta, inte torpargrund. Priset beror ju på vad du vill ha.
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Miss Lau

Jag tror inte att du kan hitta ett hus med platta i samma prisklass som Älvsbyhus. Men å andra sidan får ni säkert ett betydligt bättre hus isället!

• Flikkan3

Skulle tro att deras minsta hus kostar runt 2 miljoner i inflynningsklart skick. Sen beror det ju på hur mycket man vill göra själv, köpa själv osv.... Men sen tillkommer ju tomt, anslutningsavgifter och allt sånt

• aktuelle

det var inte ens i närheten, då har jag hittat billigare redan :) men tack för hjälpen.. 

Flikkan3 skrev 2008-05-20 13:35:23 följande:
    Skulle tro att deras minsta hus kostar runt 2 miljoner i inflynningsklart skick. Sen beror det ju på hur mycket man vill göra själv, köpa själv osv.... Men sen tillkommer ju tomt, anslutningsavgifter och allt sånt
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • aktuelle

Misstänker också att det är så.. men iaf ett billigare hus med platta på mark.. :) uppemot 2 miljoner är inte ens att fundera på utan kanske ca 1,2-1,5 miljoner om det finnes på ca 115-125 kvm

Miss Lau skrev 2008-05-20 13:34:53 följande:
    Jag tror inte att du kan hitta ett hus med platta i samma prisklass som Älvsbyhus. Men å andra sidan får ni säkert ett betydligt bättre hus isället!
    IRMA 0612 & HELGE 0801
Svar på tråden vad kostar ekeforshus "ekonomen" ungefär?