• kejtan

Skorv, tjorv, morv...stämmer det att man kan smörja m Boragon på bröstkorgen ...

...lika gärna som på själva skorven eftersom det sugs in i kroppen och verkar därigenom? Min bm sa detta och jag undrar eftersom min lilla har en himla massa hår på skallen?

Undrar om ni, ja era barn alltså haft skorv någon annanstans än i hårbotten, tex pannan eller så?

• Svar på tråden Skorv, tjorv, morv...stämmer det att man kan smörja m Boragon på bröstkorgen ...
  • Jesster

Om Borago funkar genom att smörja var som helst vet jag inte, men jag tycker att det låter lite konstigt och läskigt

Sonen fick plötsligt en dag skorv på öronen. Detta spred sig över en dag till hela ansiktet och huvudet och han såg inte klok ut. Vi fick order av barnakuten att smöjra med Mildison och som tur var försvann det efter den kuren och kom aldrig tillbaka.

♥ v.32 ♥
  • kejtan
    Svar på #1
    Jesster skrev 2008-05-20 15:49:04 följande:
    Om Borago funkar genom att smörja var som helst vet jag inte, men jag tycker att det låter lite konstigt och läskigt Sonen fick plötsligt en dag skorv på öronen. Detta spred sig över en dag till hela ansiktet och huvudet och han såg inte klok ut. Vi fick order av barnakuten att smöjra med Mildison och som tur var försvann det efter den kuren och kom aldrig tillbaka.
    Mildison sa du, ska genast kolla upp! Liten fråga, var ni på akuten pga skorven eller i samband med annat? Ska man söka hjälp om det inte försvinner? Alla verkar tycka att "jaja, det går över" men det verkar klia på henne så...
  • Jesster

Elliot hade ju JÄTTEmycket skorv överallt så BVC skickade oss till barnakuten. Mildison är ju mild kortisonkräm mot eksem och skorv är mjölk-eksem.

Har de bara lite typ i hårbottnen så ska man inte behöva söka hjälp för det Det finns andra salvor på Apoteket också och eftersom hon har så mycket hår kan du ju prova med att kladda in hela hårbottnen med olja och låta den verka ett tag och sedan bada henne och med en frottéhandduk eller mjuk svamp skrubba bort skorven.

♥ v.32 ♥
  • kejtan
    Svar på #3
    Jesster skrev 2008-05-20 17:49:30 följande:
    Elliot hade ju JÄTTEmycket skorv överallt så BVC skickade oss till barnakuten. Mildison är ju mild kortisonkräm mot eksem och skorv är mjölk-eksem.Har de bara lite typ i hårbottnen så ska man inte behöva söka hjälp för det Det finns andra salvor på Apoteket också och eftersom hon har så mycket hår kan du ju prova med att kladda in hela hårbottnen med olja och låta den verka ett tag och sedan bada henne och med en frottéhandduk eller mjuk svamp skrubba bort skorven.
    Ok, tar dina råd, ytterst tacksam! Jättefint namn på sonen din!
Svar på tråden Skorv, tjorv, morv...stämmer det att man kan smörja m Boragon på bröstkorgen ...