• ananda74

Tips om frisk, fruktig/blommig glad parfym! Mår illa av mina gamla pga graviditet:(

Jag har helt ändrat luktsinne sen jag blev gravid. nu klarar jag inte längre mina gamla parfymer som nästan alla går i vanilj och är lite tyngre. jag har tex Dior Addict som en gammal favvis men det är kört nu.

Jag är sugen på en fruktig, blommig, eventuellt med citrus inblandat, lätt, flirtig och glad parfym men hittar inte direkt nån. har det kommit några nya sorter detta året som är goda? eller vilka dofter rekommenderar ni mig?

• Svar på tråden Tips om frisk, fruktig/blommig glad parfym! Mår illa av mina gamla pga graviditet:(
  • Jiji

ja jag gillar också såna tunga å goa parfymer..

Nu när jag är gravid blev jag väldigt sugen på annan parfym, så nu kör jag bara DKNYs parfym, kolla länken på parfymen längst upp:
    www.kicks.se/Doft/461/

Jättefräsch, luktar lite som gröna äpplen och frukt.. mums!

• Annizz84

haha den parfymen tänkte jag tipsa om men såg att du hade redan gjort det =) den doftar jätte gott .

Jiji skrev 2008-05-20 16:23:25 följande:
    ja jag gillar också såna tunga å goa parfymer.. Nu när jag är gravid blev jag väldigt sugen på annan parfym, så nu kör jag bara DKNYs parfym, kolla länken på parfymen längst upp:www.kicks.se/Doft/461/ättefräsch, luktar lite som gröna äpplen och frukt.. mums!
  • Jiji
    Annizz84 skrev 2008-05-20 16:26:02 följande:
    haha den parfymen tänkte jag tipsa om men såg att du hade redan gjort det =) den doftar jätte gott .
    Ja, visst är den god!
    Kul att få in lite variation i parfymhyllan man har!
  • Annizz84

ja absolut sen är ju flaskan snygg med =)

• TessaS

Dolce & Gabbanas Light Blue
    Det var den enda parfym jag klarade under min graviditet... både på mig själv och andra.. Somrig

• Moi Mokulat

Jag köpte Mariah Car hur det nu stavas den luktar jätte gott. Men den fastnar dock itne så bra på mig.

Sen DKNY underbara! Har haft båda.

D & G light blue är min favis

Köpte Aramni code den nya.
    Har inte vant mig än. men jag älskart doften

• Killis

Escada by Escada eller Into the blue by Escada. Jättefrächa dofter båda två. Även nya Moschino Hippy Fizz luktar jättegott.

• sweetpea

Förutom några nämnda ovan (Into the blue, Light blue och D&G - som för övrigt ALLA har, så den känns ganska tjatig) älskar jag L'eau par Kenzo. Anna Sui Secret Wish (den turkosa)luktar också gott, lite grapefrukt nästan.

• aktuelle

davidoff coolwater, DONNA KARAN BE DELICIOUS

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • aktuelle

(Från kicks hemsida) "CK ONE SUMMER - lätt och ren sommardoft med noter av melon, vattenmynta och ljust trä. Som en dag vid poolen. EdT 100 ml, 399 kr"

Den tyckte jag lät intressant :)
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • perkke

håll koll på escadas nya sommardofter som kommer varje år, mycket söta goda dofter!

• sandras81

Helt klart Escadas sommar dofter.... köper dom själv varje sommar. Underbara!
    Ett annat tips är Gucci 2! Mkt Fräääsch!

Tycker annars att Kenzo mfl är ganska tunga dofter, som inte passar mig alla fall.

Stolt mamma till Filippa 080206
  • bubblan79

D&G light blue
    Hugo Boss femme
    Versace bright crystal
    Laura Biagiotti
    Guess (rosa, inte guldig)
    Miracle

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Tips om frisk, fruktig/blommig glad parfym! Mår illa av mina gamla pga graviditet:(