• gbg77

Present på bröllop

Hej.
    Vi ska ge bort pengar till ett brudpar som önskar sig det i bröllopspresent. Pengarna ska gå till en resa.

Undrar om någon har tips på hur man kan ge pengarna på ett roligt sätt? Känns lite tråkigt att bara ge dem i ett kuvert.

• Svar på tråden Present på bröllop
  • Halvfemhuset

Vi har givit bort lösa guld-tior (i ett annat sammanhang) i en sån där "luffarpåse", dvs en schalett/duk knuten runt en pinne som vandrare i sagorna ofta har med matsäck i.
    Men börja växla i tid isf. Alla banker och affärer är inte så glada åt att växla ut tior.....

• Nyfiken gul

vi fick en sparbössa med 200 kr i femtioöringar!! och vi fick räkna själva hur myket det var i sparbössan...

var faktiskt ganska kul present.

• gbg77
    Halvfemhuset skrev 2008-05-20 15:53:06 följande:
    Vi har givit bort lösa guld-tior (i ett annat sammanhang) i en sån där "luffarpåse", dvs en schalett/duk knuten runt en pinne som vandrare i sagorna ofta har med matsäck i.Men börja växla i tid isf. Alla banker och affärer är inte så glada åt att växla ut tior.....
    [/citat]

Nyfiken gul skrev 2008-05-20 15:53:47 följande:
    [citat]
    vi fick en sparbössa med 200 kr i femtioöringar!! och vi fick räkna själva hur myket det var i sparbössan... var faktiskt ganska kul present.
    BRA TIPS! Kan tänka mig att det inte är så jättepoppis att växla så Nu är bröllopet på lördag så det kanske är lite försent för att växla till så smått.
  • Halvfemhuset

Vår bank var iof tjänstvilliga, men vi gick till flera olika och bad om lite på alla...det funkade faktiskt. Två-tre rör brukar gå bra.

• Fru annmi

Gör ett Scrappkort om en Resa & lägg i Pengarna
    Lätt & inte svårt!

Annars gillade ja' Hannajo's

• JennyCB

Min kusin önskar sig också pengar i bröllops present, de ska gå till en Thailandsresa. Jag kommer växla till bath och ge de istället för pengar

• lisalove

Jag vet några som tog en hink och fyllde den med summan i tior + sand och satte nått paraply och mini strandgrejor. Sen fick brudparet leta efter pengarna i sanden.

• Pigelinen

När vi gifte oss fick vi en jättefin handmålad spargris med våra namn och bröllopsdatum handmålat på och i den massa mynt i olika valörer.

På ett bröllop vi var i sommras så fick brudparet en liten trälåda/kista (typ 30x20cm) fylld med sand, någon snäcka och sten och så guldtior. Våra banker är ok och det har aldrig varit problem att växla även större summor.

Tack, gode Gud!!!
Svar på tråden Present på bröllop