• Jennnyn

Kan man använda bakpulver som gått ut?

Som frågan lyder....hittade bakpulver i skafferiet som gick ut i juni 2007. Kan man använda det ändå, eller är det bara att slänga?

• Svar på tråden Kan man använda bakpulver som gått ut?
  • Fröken perfekt

Går bra att använda ett år till minst

• Jennnyn

Okey... vad bra! Det ser nämligen ut precis som vanligt och konsistensen verkar inte heller ha förändrats. Då behöver jag inte gå ner till affären innan jag börjar baka då

• EowynAurora

haha jag har nog aldrig hört talas om bakpulver med utgånget datum =) dessutom så bakar jag för mkt för att d ska hinna bli gammalt XD

• Mejk

jag kanske är fånig, men slänger allt där bäst före datumet har gått ut!

• Moonstone

jag bakar väldigt sällan, så såväl bakpulver som vaniljsocker har alltid gått ut till nästa gång... men inte köper jag nytt för det!

• Carleene

Ta en sked med bakpulver och häll i varmt vatten i ett glas börjar det bubbla över och fräsa massor är den ok.
    Blir det ingen större reaktion är det för gammalt och skall inte användas för du får ingen effekt på dina bakverk el sämre effekt iaf.

• Jennnyn

Jag gjorde en kladdkaka igår och använde bakpulvret. Den blev lika god ändå Det gick alltså bra att använda.

Jag bakar nästan aldrig, så för mig är det inte ovanligt att torrvaror hinner gå ut

Svar på tråden Kan man använda bakpulver som gått ut?