Dr. Browns nappflaska
Har hört att denna flaska ej ska rengöras genom att kokas. Hur ska alla delarna rengöras isåfall? Någon som vet. Hur gör ni?
Har hört att denna flaska ej ska rengöras genom att kokas. Hur ska alla delarna rengöras isåfall? Någon som vet. Hur gör ni?
Ska den inte? Har jag gjort med min några ggr
Jag handdiskade alltid min. Man använder flaskborste och sedan finns det speciella piprensar-lika borstar för Dr. Brown till att rengöra rören med.
Har alltid kokat mina och de funkar precis lika bra som de gjorde första gången + att det inte står något i bruksanvisningen om att de ej får kokas.
Tycker att om man inte får koka dem så skulle det ju klart och tydligt stå.
Jag rengör med flaskborste samt den lilla borsten som följer med när man köper flaska, sedan kokar jag också den ibland för att den ska bli steriliserad. Den fungerar ändå trots att jag kokar den.
Vi kokar dom
Vi har kokat våra, och ännu har den inte fallit i bitar... Kan tänka mig att den beiga plastgrejen kanske inte håller lika länge som om man inte gjort det, men å andra sidan hade jag fått slänga den ändå för att den blivit äcklig isf..
Och den går ju att köpa som reservdel.
Det står ju i bruksanvisningen att man ska/kan koka dom. Jag använder alltid den lilla borsten som medföljer.
Jag har hört att man inte ska koka dom eftersom dom då frigör giftet bpa som det är så mycket prat om. Finns massor av trådar om det här.
Har alltid kokat dom. Var står det att man inte skulle få koka dom? Inte i bruksanvisningarna iallafall!! Är det pga BPA-risken?
vi kokar våra varje dag. har gjort det i tre månader och dom håller ännu.