• Max mamma

8 åring med BARA huvudvärk...

Hej.
    När jag hämtade Max från fritids i gårem så hade han huvudvärk-blev bättre under kvällen.
    Har varit hemma med hnm i dag,eftersom jag trodde att han skulle bli sjuk.
    I dag på fm var han nästan som vanligt,men nu på em så får han huvudvärk igen,han säger att det är bra när han ligger ner...
    Mamman är en hönsmamma å tror påengång att han har ngt allvarligt...
    Vad kan det vara,han vill ligga ner hela tiden,å inte ta ngn alvedon?!

Han har ätit som vanligt hela tiden.

Kram
    Camilla

• Svar på tråden 8 åring med BARA huvudvärk...
  • Bevabus

Istället för att fråga här där du troligen bara kommer få en massa gissningar (och kanske en enstaka person som faktiskt jobbar inom sjukvården om du har tur) till svar, bara ring till barnläkaren imorgon om inte huvudvärken är borta. Det kan vara för att vädret är ur balans nu den här veckan som han huvudvärk. Det brukar jag få och det har en tendens att hålla i sig hela dagen.

Som sagt, ring läkaren och rådfråga imorgon om inte huvudvärken är borta och du är orolig.
    :)

• T x 3

Det kan vara för mycket stress runt omkring så att det resulterar i huvudvärk. Det kan även vara feber som gör att det gör ont. Dåligt med sömn och intag av dryck. Fast det är som sagt bara gissningar så det bästa är att gå till läkaren om ni är oroliga. De kan vi övriga här kan bara spekulera. Lycka till.

• miababia

tycker oxå du borde ringa vc och höra med dem. kan ju vara allt från att han druckit för lite, ser han dåligt-för då fick jag ont i huvudet-, funderar på något, har det hänt något i skolan?

• Avelyn

Håller tummarna för att han har vanlig huvudvärk som går över utan att vara för plågsamt. Min 8 åring har migrän sedan ett halvår. ( Ja inte konstant, men fick diagnosen för ett halvår sedan )

• Bevabus

Som jag skrev förut...här kommer du nog bara få en massa svar som oroar dig TS, tex. som Alveline skrev. Det var ju inget illa menat såklart att berätta om barnets migrän. Men jag kan gissa att det sätter ännu fler oroliga tankar i rullning hos dig "Max Mamma". Det här är säkert bara en drygare form av huvudvärk som går över ska du se

Ni kan inte ge honom alvedon eller så? Nån mildare brustablett för barn?

• Max mamma

Tack för era svar.
    Ringer i morron om det ff är kvar.
    Har sagt att han ska ta alvedon...men ännu har jaginte lyckats få i hnm den.

Som ni gissade är jag den oroliga typen av mej,har gått i KBTterapi för detta...å nu ska jag åka bort hela helgen å DÅ händer det-Max får oförklarig huvudvärk...

VET ju att det kan vara spänningshuvudvärk,vi har pratat på fm om det hänt ngt eller om han är orolig för ngt,men det verkar inte som det-han är inte den typen som hans mamma är

Tack ännu en gång för er omtanke-särskilt till Beverly.

C.

• Bevabus

prövat att ge honom det med saft eller blanda i det i maten på nåt sätt?

bara glad att kunna hjälpa till hoppas det löser sig! uppdatera gärna imorgon när du har ringt läkaren
    Max mamma skrev 2008-05-20 17:58:02 följande:

Tack för era svar.Ringer i morron om det ff är kvar.Har sagt att han ska ta alvedon...men ännu har jaginte lyckats få i hnm den.Som ni gissade är jag den oroliga typen av mej,har gått i KBTterapi för detta...å nu ska jag åka bort hela helgen å DÅ händer det-Max får oförklarig huvudvärk...VET ju att det kan vara spänningshuvudvärk,vi har pratat på fm om det hänt ngt eller om han är orolig för ngt,men det verkar inte som det-han är inte den typen som hans mamma ärTack ännu en gång för er omtanke-särskilt till Beverly.C.
  • Max mamma

Nu verkar han vara bättre...konstigt....jag blir alldeles snurrig..
    Ska ta med hnm på en liten cykeltur lite senare får se hur det går,han kom nu å sa "Mamma,jag kan nog gå till skolan i morron!"

Hoppas det håller i sej!

Kram!

Svar på tråden 8 åring med BARA huvudvärk...