• druttenopluttem

Skötväska tvilling/syskonvagn

Kan ni ge mig ngt bra tips på att lösa det här med skötväska till en tvillingvagn. Verkar som tvillingvagnar kan produceras utan problem men inte skötväskor till.

Helst rymlig för tvillingar ej liten med jätte lång rem (vilket är svårt nog att hitta).

Hur har ni löst det? Eller tänker lösa det?

• Svar på tråden Skötväska tvilling/syskonvagn
  • Vitmossa

Vi har just beställt en Skip Hop Duop Double från kidzshop.jetshop.se (Gå in på "Barnvagnstillbehör")

På nätet, och i affärerna, kostar den oftast runt 1300 kr så det här var lite billigare 995 kr + frakt (totalt 1050 kr).

Jag har hört bra saker om Skip Hop från andra, men känner ingen med tvillingar så vet inte säkert ang den här. Den ska i alla fall passa till tvillingvagnar. Vi har inte fått varesig den eller vagnen ännu, så jag kan inte lova... Hoppas :)

• Maroé

Babytravel har en som är stor och rymlig och är helt kanon!

• ulrikahö

Har oxå kollat in Skip Hop Duo Double. Den verkar rymlig och har många fack och verkar bra (och snygg...). I affären är den dyr som skrivet ovan(Babyland tar 1295 . Billigast jag hittat är på 1klass.se där den kostar 1166:- (de har fri frakt i Sverige).
    Har kollat Blocket oxå där de tyvärr ej förekommer, endast "vanliga" duo-väskan...

• Angelica Ryberg

Vi har köpt Gracos skötväska. Bytte ut remmen och den passade perfekt.
    Ord.pris på Babyproffsen 395:-

Är då nöjd än så länge!

Lycka till då det inte är lätt att hitta en väska som passar.

• mammalovisa85

kolla efter skip*hop duo double på www.pippilotta.se där har de den för 995 tror jag det var

Cassandra 060512, Lillasyster bf 080522
  • trollbuset

Jag har en Skip Hop Duo Double. Kanon!

Jag beställde min från utlandet. Kiwi-shop någonting, fick tips här på fl. Släng in en fråga i tvillingforumet för Föräldrar så kan man säkert få svar på den exakta adressen. Tog en vecka, sen var den här. Kostade cirka 600 kronor med frakt..... Ganska stor skillnad i pris jämfört med här i Sverige.

• Kajsan

Jag har en vanlig väska från SVEA, skitsnygg, får plats med allt och hänger jättebra på min dubbelvagn.
    Den har reglerbar rem.

• Kajsan
    trollbuset skrev 2008-05-21 11:32:27 följande:
    Jag har en Skip Hop Duo Double. Kanon!Jag beställde min från utlandet. Kiwi-shop någonting, fick tips här på fl. Släng in en fråga i tvillingforumet för Föräldrar så kan man säkert få svar på den exakta adressen. Tog en vecka, sen var den här. Kostade cirka 600 kronor med frakt..... Ganska stor skillnad i pris jämfört med här i Sverige.
    www.kiwikidsgear.com
  • trollbuset

Just det, därifrån var det.

• alla bra alias är redan upptagna

Vi har köpt tvillingskötväskan från One Tree Hill (som gör Urban Jungle-vagnarna). Den kostade 895 kr, men vår var butiksexemplar och lite smutsig, så jag fick 10 % på den.

Det stod mellan den och S.Hop D.D, men jag tyckte inte att Skip Hopen var 500 kr bättre (butikspris). Jag gillar bärhandtagen på Skip Hopen, men i övrigt tycker jag bättre om den från One Tree Hill. Gillar du färg så är One Tree Hill-väskan inget för dig, den finns bara i svart/vitt.

Svar på tråden Skötväska tvilling/syskonvagn