Mens - men ändå gravid? Hur vanligt är det?
Kan man få mens på BIM i en eller två dagar, blöda sparsamt och ändå va gravid?
Hur vanligt är det att man är gravid och har mens?
Hur ska tappen vara vid mens?
Kan man få mens på BIM i en eller två dagar, blöda sparsamt och ändå va gravid?
Hur vanligt är det att man är gravid och har mens?
Hur ska tappen vara vid mens?
Nån procent av alla gravida fortsätter att ha mensliknande blödningar en bit in eller under hela graviditeten.
jag hade mens de 2 första månaderna med min dotter.
Okey!
mirrebusan: Slutade mensen sedan? Hade du vanlig mens eller bara typ bruna flytningar? Blödde du lite eller mycket?
Är det vanligt att ha en blödning vid BIM och sedan inget mer?
jag hade som en vanlig mens, jag visste att jag var gravid så man blev orolig, men dottern e fullt frisk iaf.
min andra graviditet, hade jag en liten blödning sen kom det bruna flytningar. vet inte om de hade fortsatt de andra månaderna då jag valde att ta bort.
vet inte hur vanligt det e att ha en blödning vid BIM men de e nog inte helt ovanligt iaf.
Okey!
Hur många dagar hade du mensen när du var gravid? Brukade du ha exakt samma när du inte vad gravid? Sa inte din barnmorska nått om det?
*nyfiken
Någon fler?
jag brukar ha mens i ca 5-7dagar hade även det under graviditeten, bm sa att man kunde ha det ändå för att kroppen är inställd på det. de gjorde VUL men de var inge fel alls.
Okey, men är inte tappen öppen då? Kan inte det vara farligt?
Hur ska tappen kännas vid graviditet då man ändå har mens? Ska den sista så man når den lätt med fingret eller långt in? Öppen lite? Mjuk/hård?
det vet jag faktiskt inte. tycker att den borde vara öppen, jag har aldrig kännt efter på tappen. vet inte änns om den ska vara hård eller mjuk när man e gravid, trots att jag har 2 barn.
Ok! Tack för svar :)
varsegod, hoppas de hjälpte dej nått, trots att jag inte kunde svara på allt.
Det hjälper alltid att få prata av sig :) Du hade ju en del svar iaf!!
jag hade mens som vanligt de första 3 månaderna, är nu i vecka 30
Okey, vet du hur tappen ska vara vid graviditet med sammtida mens?
nu vet jag hur tappen ska vara, den ska vara hård under graviditeten sen bli mjuk vid förlossnings starten, jag kände efter i går och tycker att min e hård, vet dock inte hur den e i vanliga fall. började blöda i morse, men jag vet ju att jag kan vara gravid ändå, så de e bara att vänta och se.
Okey, jag har ju precis fått mensen...min är hård och mjuk, hård, men lite mjuk utanpå...
Intresserad bara för att det var första gången jag kände efter hur min tapp kändes, ska känna hur den känns efter mens oxå, det är intressant tycker jag :)
Tack för svaret, vad gullig du är som kommer ihåg att skriva när du fick reda på svaret :)
så känns min med just nu, ska med kolla när jag slutat blöda, sen får de nog bli ett test trots allt, man vet ju inte.
klart man säger till när man fått reda på nått som nån annan undrar, inge kul att gå runt och vara fundersam
Okey!
Nä, de är de ju inte :P