• Anonym

Gå hem till killen på första dejten?

Brukar ni gå hem till killen på första dejten om ni bara träffat honom en gång ute tex på en klubb först?

Jag tycker det känns lite olustigt, man vet ju inget om killen än. Mina vänner tycker att jag är tramsig och paranoid Jag har nylingen träffat en ny kille, som bad mig komma hem till honom första gången vi skulle träffas själv. Jag sa att jag inte vill det, utan ville träffas ute bland folk eftersom jag inte kände honom. Han sa att han förstod men han verkade också tycka jag va lite tramsig faktiskt

Hur brukar ni göra?

• Svar på tråden Gå hem till killen på första dejten?
  • Nyfiken gul

Jag har iofs god personkännedom så jag har nästan jämt följt med hem redan första kvällen, har aldrig behövt oroa mig för något.

Skillnaden är väl iofs att jag har nätdejtat oerhört mycket o man får reda på en hel del om personen i fråga om man mailar o har telefonkontakt ett tag innan man ses.

• Weetzie Bat

Oj, det är olika, jag har ju varit väldigt oansvarig i mina dar och följt med okända killar direkt efter att jag träffat dom på krogen då även min nuvarande sambo :)

Men det är klart att man ska vara försiktig, det finns så många idioter därute.

Men jag tycker iaf inte att du är tramsig som inte vill gå hem till honom på första dejten. På första dejten ska man ju göra nåt kul, typ bowla eller nåt!

• skorpiona

Har haft lite svårt att hålla mig från att gå hem med killen första kvällen, om man säger så... Och det har funkat bra! Många säger att det inte håller då, men jag träffade min man så...

Men du måste ju samtidigt se till dig själv! Känner du dig inte bekväm med det, så vänta...

• Anonym

Jag tycker det är BRA att du inte går hem med killen första kvällen. Det är faktiskt ovanligt idag (om man tittar på krogmentaliteten) och visar att du är seriös. Samtidigt så har jag själv gått hem med killar första kvällen.. Grejjen är att om man kommer från en liten stad (som jag) så känner dom flesta varandra eller vet åtminstone vem de andra är medan ifall man bor i en större stad så har man inte samma koll och då kan det vara lite risky business att gå hem med någon man inte känner.
    Jag tycker inte du är det minsta tramsig! Du måste följa din intuition!

• Anonym

Tycker absolut inte att du är tramsig snarare ansvarsfull. Om det fanns fler som var lite försiktigare skulle nog en hel del jobbiga saker aldrig hänt. Hur god personkännedom man än har kan man hamna i en situation som man sedan inte kan hantera. Det är ju liksom inte så att alla som någonsin råkat illa ut är dåliga på att bedömma personer...

Jag har gått hem till killar första kvällen ett antal gånger och det har som tur är alltid gått bra. Men vad har eg varit garantin för det? Det är nog rätt få våldtäktsmän som får med tjejer hem för att de framstår som så otäcka... Nej, jag tycker att du ska vara stolt över att du tar ansvar och är rädd om dig själv!

• Bedhead

Personligen har jag aldrig riktigt förstått hur man avslutar en dejt på något annat sätt.

• Tös
    Anonym skrev 2008-05-20 19:45:22 följande:
    Hur brukar ni göra?
    Besöker killen i sitt hem så klart.
  • W W

ska väl sägas att speciellt många renodlade dejter har jag inte varit på.. men dom som faktiskt skett så brukar jag föredra att ta med dom hem till mig.. för mig så har det alltid känts bättre.. (likadant med mina ons så föredrar jag att få vara hemma hos mig själv)
    men det har hänt att jag följt med någon hem också..

men va fan, man gör väl som man vill o vill du inte följa med hem så gör inte det

My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Anonym

Skönt att inte ALLA tycker jag är skum då
    Försökte prata lite med killen idag, men han verkar tyvärr förolämpad över mitt beslut. "Tror du jag är någon j****a våldtäcktsman typ".. Va svarar man på det lixom???

• W W
    Anonym skrev 2008-05-20 21:34:15 följande:
    Skönt att inte ALLA tycker jag är skum då Försökte prata lite med killen idag, men han verkar tyvärr förolämpad över mitt beslut. "Tror du jag är någon j****a våldtäcktsman typ".. Va svarar man på det lixom???
    Nej, men man kan aldrig vara helsäker kanske?
    vilket man iofs inte kan vara efter andra, tredje, fjärde gången heller men då har man ju iaf fått en bättre känsla över vad det är för typ
    du ska göra som du tycker känns bäst!
    My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-20 21:34:15 följande:
    Skönt att inte ALLA tycker jag är skum då Försökte prata lite med killen idag, men han verkar tyvärr förolämpad över mitt beslut. "Tror du jag är någon j****a våldtäcktsman typ".. Va svarar man på det lixom???
    Fast det är ju en himla bra grej att säga om man faktiskt är våldtäktsman...
  • sasssyy

jag tycker att du tänker sunt och rätt. Du är rädd om dig själv det är ju absolut inget fel med det..

SJälv har jag varit oansvarig, sista killen jag dejtade hade jag lärt känna på nätet under två intensiva veckor, sen träffades vi ute på stan, fikade, shoppade och lunchade... sen hade vi en "riktig dejt" en vecka senare... jag följde med honom hem, och där har jag stannat, och är kvar nu 7 månader senare
    SÅ det kan vara rent livsfarligt att följa med hem på första dejten

Svar på tråden Gå hem till killen på första dejten?