• Agnes7­2
    Äldre 20 May 20:54
    13539 visningar
    18 svar
    18
    13539

    Någon som har erfarenhet av Ventoline?

    Vår pojke får Ventoline sedan i fredags. Tycker att han sover mycket sämre sedan vi började med medicinen. Han är jätteorolig, sparkar och vaknar till stup i ett, verkar "sliten" på fm. Fler som har upplevt det?
    Undrar om jag bara inbillar mig att det har med medicinen..

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Ventoline?
  • Mickis­74
    Äldre 20 May 20:56
    #1

    Hjärtklappning är vanligt av den medicinen, så oroligheten kan bero på det.

  • Äldre 20 May 20:57
    #2

    Hej min pojk fick ventoline när han hade täppta luftrör och han blev väldigt orolig och "uppspelt" på det...dom kan ju få hjärtklappning av det så han ville inte äta eller nåt för han var bara orolig. Vi slutade ge det och då slutade även det...

  • Leons Mami
    Äldre 20 May 20:58
    #3

    Ja dom blir som lite speedade av Ventoline, med bla hjärtklappning och oroligt på natten.
    Antar att eran son har astma, har ni provat bricanyl och pulmicort redan och sedan gått över till Ventoline?

  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 20:59
    #4

    Det är ju klart, har säkert med det att göra. Känns bara lite jobbigt, inte för min skull i första hand, utan för vår pojke, han verkar mycket mer trött sedan vi började med medicinen. Märker egentligen inte att den har lätt till någon förbättring, men det är kanske för tidigt

  • poik07
    Äldre 20 May 21:00
    #5

    Om man inhalerar ofta så kan han få hjärtklappning, skulle ringa vårdgujden och fråga om jag var du... Har typ samma problem, ligger inne på sjukan nu med vår 9 mån., ska försöka fråga en syrra när de kommer nästa gång... om de har någon koll. ;)

  • Anousc­hka
    Äldre 20 May 21:00
    #6

    Ja, Siri sover väldigt oroligt då hon inhalerar Ventolin (vilket hon gör ofta under vinter och höst...). Inte kul men nödvändigt pga väldigt svår bronkit.

  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 21:05
    #7

    Vår pojke har varit förkyld, efter förkylning andas han fortfarande för snabbt enligt läkaren, plus att han låter "täppt". Har inte konstaterat att han har astma, läkaren diskuterar om de ska göra något test, bla för allergi. Har fått gjort hjärt och lungröntgen (pga blåsljud), lungorna såg helt ok ut.
    Han har fått Ventoline direkt, inte provat något annat före.
    Ang maten, han äter desto mer, kastar sig på maten och äter fort.

  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 21:14
    #8

    Surfade om Ventoline och läste bla den har liten/nästan ingen verkan på spädbarn under 6 månader!?
    Hur har det varit för era små, har dem blivit hjälpta av Ventoline?

  • poik07
    Äldre 20 May 21:16
    #9

    Vill medela att det är mycket vanligt att små barn sover oroligt av ventolin.
    Syster på KS sa det.

  • Äldre 20 May 21:19
    #10

    Va dumt att dom ger det till barn under 6 månader då....måste väl finnas ngt annat att ge i så fall...vår blev ju inte hjälp, visserligen slutade vi ju med den men vi var inne på sjukan när han hade svårt att andas vid en förkylning i samband att han fått ventolinen(fick inte svårt att andas av ventolinen) av en annan läkare på vårdcentralen. Han fick istället inhalera adrenalin och det hjälpte jätte bra!

  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 21:22
    #11

    pojk07,
    Tack för att du frågade
    Ligger ni inlagda pga andningsbesvär? Står nog stilla hos mig, kanske pga lite sömn
    Hoppas han snart mår bättre så att ni kan komma hem. Vi har legat inlagda tidigare, visst är det tryggt men samtidigt jobbigt att vara där och inte hemma. Hoppas ni kan är hemma snart.

  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 21:24
    #12

    Jerci, kan inte annat än att hålla med. Ska prata med hans läkare imorgon.

  • Äldre 20 May 21:24
    #13

    Får han flytande eller via inhalationer? Ni kanske kan byta till bricanyl? Det kanske fungerar bättre på just ditt barn (även om ventoline/airmoir brukar ge mindre biverkningar).

    Jag upplevde att min dotter blev som duracellkaninen i en halvtimme eller nåt, men sen lugnade ner sig. Jag själv blir väldigt skakig om jag inhalerar flera ggr i rad. Det är väl olika hur känslig man är. Hur som helst hjälpte det oss väldigt bra (ihop med pulmicort).

  • Anousc­hka
    Äldre 20 May 21:24
    #14
    Agnes72 skrev 2008-05-20 21:14:54 följande:
    Surfade om Ventoline och läste bla den har liten/nästan ingen verkan på spädbarn under 6 månader!? Hur har det varit för era små, har dem blivit hjälpta av Ventoline?
    Ja, Ventoline har alltid haft en bra effekt på Siri. Hon fick det första gången vid tre månader.
  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 21:30
    #15

    Tyvärr är han orolig hela natten. Han sover flera korta pass nu under dagen, mot att tidigare bara ha ett långt sovpass mitt på dagen.
    Han får flytande ventoline.

  • poik07
    Äldre 20 May 21:37
    #16
    Agnes72 skrev 2008-05-20 21:22:23 följande:
    pojk07,Tack för att du frågade Ligger ni inlagda pga andningsbesvär? Står nog stilla hos mig, kanske pga lite sömn Hoppas han snart mår bättre så att ni kan komma hem. Vi har legat inlagda tidigare, visst är det tryggt men samtidigt jobbigt att vara där och inte hemma. Hoppas ni kan är hemma snart.
    ja, svår astma. och förmodligen får vi komma hem till rest. av famijen imorgon
  • Agnes7­2
    Äldre 20 May 21:40
    #17

    Å vad jobbigt för honom. Hoppas det lättar, medicinering som fungerar så att han kan må bättre.

    *Kramar*

  • Äldre 20 Nov 21:10
    #18
     
    Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för medicin (endast en konsultation nätet )   europetabs.com
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Ventoline?