• wiem2

Att jobba med leverantörsreskontra eller kundreskontra. Skillnad? Roligast?

Jobbar idag på leverantörsreskontra sen några veckor tillbaka bara, o har nu fått ett erbjudande att gå över till kundreskontra.
    Nån som jobbat med bägge delar? Vilket tycker ni är roligast? Mest givande? Svårast?

• Svar på tråden Att jobba med leverantörsreskontra eller kundreskontra. Skillnad? Roligast?
  • nyponsoppa

Jag har jobbat med båda kund och lev reskontran.
    Jag föredrar lev reskontran då dte ligger på mitt ansvar att se till att betalningar är gjorda i tid etc.
    När jag jobbade med kundreskontran var dte mycket kontakt med kunder om påminnelser etc vilket jag tyckte var mindre roligt.

Det skiljer sig säkert från arbetsplats till arbetsplats men hos oss är det så att när man sitte rmed levreskontran så är man mer inblandad i redovining vilket jag tycker är roligt, ex anläggningsregistret, periodiseringar etc. Därför gillar jag lev reskontran mer.

♥Stolt mamma till Alicia♥
  • wiem2

nyponsoppa: tack för svaret.
    Det är lite så jag TROR att det är oxå, känner mig inte så lockad att byta, särskilt när jag jobbat så kort tid där över huvud taget, o trivs hur bra som helst, men ville dock höra mig för....
    Fler?

Svar på tråden Att jobba med leverantörsreskontra eller kundreskontra. Skillnad? Roligast?