• HeddaBigBum

Idag har Carola, Caroline, Karolina och Lina namnsdag... Är det 4 namn per dag nu för tiden?

Jag vet, jag är lat. Jag skulle säkert kunna googla detta, eller lyft på min feta rumpa och kollat i min egen kalender, men nu frågar jag er istället.

Är det 4 namnsdagsbarn/dag nu för tiden? Idag står det ju "Namnsdag: CAROLA CAROLINE KAROLINA LINA" här på FL.
    Även om namnen är väldigt lika, så har det väl inte varit så förut, att alla står med alltså?

Bara något jag reflekterade över just nu...

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Idag har Carola, Caroline, Karolina och Lina namnsdag... Är det 4 namn per dag nu för tiden?
  • Solano

Tror det är nåt fel på nanmsdagarna här på fl. Har hört talas om det i andra trådar. Står helt fel namn ibland tom.

• Maria 79

kollade köksalmanackan samt filofaxen.. där står bara Karolina och Carola med.

• LinnV

läste på en annan sida att Caroline (tror jag det var) och Lina har in officiell namnsdag idag..

• HeddaBigBum
    LinnV skrev 2008-05-20 23:56:11 följande:
    läste på en annan sida att Caroline (tror jag det var) och Lina har in officiell namnsdag idag..
    aahh... och vem bestämmer vilka namn som inofficiellt får vara med?
  • Solano
    Svar på #5
    På bollibompa Där drar de ett namn varje morgon som inte finns med annars och skriver in det i deras kalender med
  • mammamadeleine

Ingen aning, men det hade väl vart bra att stoppa in lite fler namn i kalendern! Min dotter heter Meja och har ingen namnsdag, han som fortfarande bor i magen har fått namnet Eddie och får inte heller ngn namnsdag! Vilken elak mamma jag är :)  Dax att byta ut en del av namnen eller lägga till fler tycker jag, fast kollade på bompa häromdan *ss* och där fr barn som inte har namnsdag skicka in sina namn så det kanske man ska göra!!

• HeddaBigBum
    Solano skrev 2008-05-21 00:05:38 följande:
    Svar på #5På bollibompa Där drar de ett namn varje morgon som inte finns med annars och skriver in det i deras kalender med
  • HeddaBigBum
    mammamadeleine skrev 2008-05-21 06:07:17 följande:
    Ingen aning, men det hade väl vart bra att stoppa in lite fler namn i kalendern! Min dotter heter Meja och har ingen namnsdag, han som fortfarande bor i magen har fått namnet Eddie och får inte heller ngn namnsdag! Vilken elak mamma jag är :)  Dax att byta ut en del av namnen eller lägga till fler tycker jag, fast kollade på bompa häromdan *ss* och där fr barn som inte har namnsdag skicka in sina namn så det kanske man ska göra!!
    Men det är ju liiiite synd om de som döper sina barn efter den namnsdag de är födda på... och sen försvinner den liksom!
  • signaturbyte

Nu är det Conny Jasmine Konstantin. Ändrar man inte runt 12 på natten när nya dagen börjar? Flört

• HeddaBigBum
    signaturbyte skrev 2008-05-21 10:07:49 följande:
    Nu är det Conny Jasmine Konstantin. Ändrar man inte runt 12 på natten när nya dagen börjar?
    Jo... och jag satt uppe mitt i natten igår och funderade på denna djupa fråga.

Men jag vet att jag reflekterat över det förut, att namnen inte ändras exakt vid 12-slaget.
  • bitte67

Jippi!!! Jasmine har namnsdag idag! Vad glad hon ska bli! Hon som alltid klagat på att hon inte har någon namnsdag (fast det var inte hela sanningen, hon har ett mellannamn som står i almanackan).

• Vinbärssaft
    mammamadeleine skrev 2008-05-21 06:07:17 följande:
    Fast jag tycker nog att du krafsar i fel hörn nu. Om namnsdagar är väldigt viktiga för dig, så bör du välja bland de namn som finns i almanackan. Du kan ju inte vänta dig att almanackan ska ändras för att passa dig..!
  • caropia

när jag var liten fanns Caroline med sen togs en del namn bort
     så det skulle bara vara 2 namn per dag...
    Har för mig att jag blev sur att min namnsdag försvann

Svar på tråden Idag har Carola, Caroline, Karolina och Lina namnsdag... Är det 4 namn per dag nu för tiden?